الاینر یا بریس شفاف یا نامرئی ارتودنسی چیست؟

الاینرهای نامرئی ابزارهای ارتودنسی هستند که از پلاستیک شفاف ساخته شده اند. آنها دندان های فاصله دار، دندان های فشرده، مشکلات همپوشانی و نامرتبی و بایت های مشکل دار را درمان می کنند. فناوری الاینر نامرئی یک طرح درمان ایجاد می کند که به تدریج دندان های شما را با استفاده از وضعیت فعلی و صاف نهایی، دندان های شما مرتب می کند. این بریس های نامرئی با اعمال فشار روی دندان ها در طول چندین ماه، دندان ها را صاف می کنند. این الاینرهای شفاف به شما کمک می کنند اعتماد به نفس خود را با یک لبخند صاف تر افزایش دهید!

الاینر نامرئی چیست؟

الاینر نامرئی یک ابزار ارتودنسی و یک جایگزین پلاستیکی شفاف برای بریس های دندانی است که برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. آنها از یک پلیمر ترموپلاستیک انعطاف پذیر ساخته شده اند. این نوع درمان ارتودنسی به دلیل عدم وجود براکت و سیم فلزی کمتر جلب توجه می کند. شکاف های دندانی، بایت ناهنجار، و مشکلات خفیف تا متوسط ​​فشردگی و فاصله همگی می توانند با الاینر نامرئی با موفقیت درمان شوند.

 

انواع الاینر نامرئی کدامند؟

  • الاینر نامرئی برای افراد بزرگسال – این فرایند کامل تراز کردن دهان است که در آن بیماران الاینرهای شفاف را روی دندان های دو فک بالا و پایین قرار می دهند. به طور معمول، یک سال طول می کشد تا درمان با الاینرهای شفاف برای افراد بزرگسال به پایان برسد. با این حال، در برخی موارد ممکن است تا 18 ماه طول بکشد.
  • الاینر نامرئی برای نوجوانان – الاینرهای نوجوانان دندان ها را صاف می کنند، فضایی را برای رویش دندان ها ایجاد می کنند، فک را به سمت جلو حرکت می دهند و ظاهر بایت و چانه را بهبود می دهند. همچنین حاوی نقاط نشانگر پیروی هستند که این امکان را برای ارتودنتیست فراهم می کند تا بررسی کند که آیا بیماران طبق دستورالعمل از الاینر خود استفاده می کنند یا خیر.
  • الاینر نامرئی برای کودکان – کودکان خردسال و بیمارانی که واجد شرایط ارتودنسی مداخله گر هستند، گزینه هایی ایده آل برای الاینر کودکان هستند. با این نوع درمان الاینر نامرئی، مشکلات ارتودنتیک مانند فشردگی، فاصله و قوس های دندانی باریک برای کودکانی که هنوز در حال رشد هستند قابل درمان است.
  • الاینر نامرئی فوری – در الاینرهای نامرئی فوری فقط به استفاده از پنج تا ده ست الاینر نیاز است. این بهترین گزینه برای بیمارانی است که مشکلات فاصله خفیف دارند یا افرادی که عود متوسطی از یک فرایند ارتودنسی قبلی دارند. الاینر نامرئی فوری فقط سه تا شش ماه دوام می آورد زیرا مشکلات کمتری برای برطرف شدن وجود دارند.
انواع الاینر نامرئی کدامند؟

انواع الاینر نامرئی کدامند؟

الاینر نامرئی چگونه عمل می کند؟

مشاوره اولیه

دندانپزشک شما ممکن است با استفاده از اسکنر داخل دهانی به سرعت و با دقت یک اسکن سه بعدی از دندان های شما تهیه کند تا یک طرح درمان سفارشی برای شما بسازد. حتی قبل از شروع درمان با الاینر شفاف، به لطف این فناوری می توانید پیش نمایشی از لبخند جدید خود را مشاهده کنید.

استفاده از الاینرهای نامرئی

دندانپزشک شما لبخند شما را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که وقتی مجموعه اولیه بریس های شفاف سفارشی خود را دریافت می کنید، آنها به درستی جای می گیرند.

ویزیت منظم دندانپزشکی

شما باید هر چند هفته یک مرتبه با ارتودنتیست خود ملاقات کنید تا بتواند پیشرفت شما را زیر نظر داشته باشد و مجموعه بعدی الاینرهای شما را به شما بدهد.

با نگهدارنده ها لبخند جدید خود را حفظ کنید.

پس از اتمام درمان با الاینر نامرئی، یک مرحله نهایی وجود دارد: استفاده از نگهدارنده. یک نگهدارنده برای کمک به دندان ها برای حفظ موقعیت جدید خود در حالی که استخوان حمایت کننده و بافت همبند در اطراف پایه دندان رشد می کنند تا لبخند جدید شما حفظ شود، مورد نیاز است.

نتایج الاینر نامرئی چقدر دوام دارند؟

بر اساس یک مطالعه سیستماتیک منتشر شده در مجله آمریکایی ارتودنسی و ارتوپدی دندانی و صورت، نتایج استفاده از الاینرهای نامرئی برای چندین ماه، به صورت مادام العمر ماندگار است. با این وجود، برای حفظ لبخند جدید خود، مراقبت های پس از آن نیاز است. اگر موقعیت های جدید دندان های خود را حفظ نکنید، ممکن است دندان ها در نهایت به موقعیت قبلی خود تغییر مکان دهند. بنابراین، نگهدارنده ها اغلب پس از درمان بریس های نامرئی استفاده می شوند، زیرا به نگه داشتن دندان ها در موقعیت جدید خود کمک می کنند.

نتایج الاینر نامرئی چقدر دوام دارند؟

نتایج الاینر نامرئی چقدر دوام دارند؟

مزایای اصلی الاینرهای نامرئی کدامند؟

  • الاینرهای شفاف عملا نامرئی هستند.
  • الاینر نامرئی زمان درمان سریع تری دارند.
  • الاینر نامرئی فقط باعث بروز ناراحتی جزئی می شود.
  • استفاده از بریس های شفاف نامرئی راحت تر است.
  • الاینر نامرئی به ملاقات کمتری با ارتودنتیست نیاز دارد.
  • الاینر نامرئی قابل جابجایی یا متحرک است.
  • الاینر نامرئی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را آسان می کند.
  • الاینر نامرئی محدودیت های غذایی کمتری دارد یا هیچ محدودیتی ندارد.

پرسش های پر تکرار درباره الاینرهای شفاف یا نامرئی ارتودنسی

آیا دندان ها زیر الاینر نامرئی پوسیده می شوند؟

آری، اگر بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید، ممکن است پوسیدگی دندان اتفاق بیفتد. برای اینکه دندان های خود را سالم نگه دارید و از پوسیدگی یا حفره های دندانی جلوگیری کنید، رعایت بهداشت روزانه دندان در طول درمان با الاینرهای نامرئی ضروری است. علاوه بر این، قبل از استفاده از الاینرهای نامرئی خود، باید آنها را کاملاً تمیز کنید.

چه مدت پس از اتمام درمان با الاینر نامرئی می توان غذا خورد؟

پس از دریافت الاینرهای نامرئی ارتودنسی، می توانید هر چیزی که انتخاب می کنید را بخورید و بنوشید، به شرطی که ابتدا الاینرها را بردارید. قبل خوردن یا نوشیدن هر چیزی، چه یک میان وعده کوتاه یا یک وعده غذایی بزرگ، همیشه باید الاینرهای خود را بیرون بیاورید. این احتمال وجود دارد که به الاینرهای خود آسیب وارد کنید و اگر آنها را بردارید درمان خود را به تعویق بیندازید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code