چکار کنیم درمان ارتودنسی ما سریع تر پیش برود؟

آیا شما هم شنیده اید افرادی که از بریس های ارتودنسی استفاده می کنند تا ابد باید آنها را با خود داشته باشند و درمان آنها دردناک است و هزینه آن هم زیاد است؟ اما اصلاً اینطور نیست.

باید بدانید خواه بریس های سنتی را انتخاب کنید، یا بریس های شفاف، یا اینویزیلاین ها را، درمان ارتودنسی زمان می برد. در حقیقت نوع ابزار تأثیر چندانی روی مدت زمان درمان ندارد و میانیگن زمانی یک دوره درمان ارتودنسی بین 18 تا 24 ماه است. اما چند نکته کلیدی وجود دارند که با انجام آنها می توانید طول دوره درمان خود را کوتاه تر کنید و خیلی زود روال عادی زندگی خود را با لبخندی جدید و جذاب از سر بگیرید.

نقش ارتودنتیست در کاهش طول درمان

زمان گذاشتن برای تحقیق کردن در مورد ارتودنتیستی که برای درمان خود به او مراجعه می کنید و قرار است درمان شما را انجام دهد می تواند تفاوت فاحشی در نتایج درمان شما ایجاد کند.

اکثر ارتودنتیست های توانمند در زمینه تخصص خود رویکردی با دقت و علمی را برای بیماران خود در پیش می گیرند، و قبل از آغاز درمان بیماران خود را ترغیب می کنند تحقیقات با دقتی در مورد نتایج درمان بیماران قبلی ارتودنتیست خود انجام دهند.

انتخاب ارتودنتیستی که مهارت، تجربه، و فناوری مورد نیاز برای ارائه درمان هایی به شما که از نظر علمی اثبات شده و متناسب با نیازهای شما هستند می تواند کمک کند کوتاه ترین دوره درمان ارتودنسی را داشته باشید.دقت در درمان از طرح درمان با دقت می آید. طراحی به معنای درمانی است که راحت تر، کم هزینه تر و کوتاه تر است. البته هر ارتودنتیستی ایده های مختلفی در مورد رویکرد درمان دارد و برخی اعتقادی به درمان سریع ندارند، به همین دلیل است که باید در انتخاب ارتودنتیست خود دقت کنید.

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

برای جلسات روتین دندانی خود مراجعه کنید!

یکی از ساده ترین روش ها برای باقی ماندن در مسیر درمان ارتودنسی خود این است که طبق برنامه از پیش تعیین شده، و به موقع برای جلسات معاینه و تنظیم ابزار مراجعه کنید. برنامه درمان ارتودنسی شما منحصراً برای شما طراحی شده است. هر گام به این منظور برای شما طراحی شده است که به شما کمک کند از طریق محافظه کارانه ترین روش در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف خود دست پیدا کنید. در طول مراجعات ارتودنسی، ارتودنتیست شما روند پیشرفت درمان را بررسی خواهد کرد، تنظیمات لازم را ایجاد خواهد کرد، و برای شما توضیح خواهد داد طی چند هفته پیش رو چه انتظاراتی باید داشته باشید.

در طول مدتی که شما از بریس ها استفاده می کنید، بویژه مهم است که مراجعات منظم به دندانپزشک برای پاکسازی های تخصصی و معاینات را نیز از دست ندهید. ابزارهای ارتودنسی می توانند باعث شوند درست مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان ها برای شما دشوار شود. از دندانپزشک خود بپرسید چند وقت یک مرتبه باید برای پاکسازی های دندانی مراجعه کنید تا سلامت دهان شما در بهترین وضعیت قرار داشته باشد.

تا حد امکان به درمان خود متعهد باشید

موفقیت کلی درمان ارتودنسی شما تا میزان زیادی به تعهد شما بستگی دارد. در طول مدتی که از بریس های ارتودنسی استفاده می کنید، مهم است که همه دستورالعمل هایی که ارتودنتیست به شما می دهد را به درستی دنبال کنید. برای مثال، اگر از بریس های فلزی سنتی استفاده می کنید، مهم است که محدودیت های غذایی را رعایت کنید و از خوردن غذاهای سفت، خشک، یا چسبناک پرهیز نمایید زیرا می توانند موجب شکستن براکت ها و آسیب به سیم های ارتودنسی شوند و مجبور خواهید بود برای اصلاح آنها به ارتودنتیست مراجعه کنید و همه اینها به معنای طولانی تر شدن روند درمان است.

اگر از اینویزیلاین ها هم استفاده می کنید، مهم است که آنها را حداقل 22 ساعت در طول روز استفاده کنید. هر چه دستورالعمل هایی که به شما داده می شود را بیشتر دنبال کنید شانس شما برای تکمیل به موقع درمان بیشتر خواهد بود.

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

وظایف خود را به خوبی انجام دهید

گاهگاهی، درمان شما ممکن است نیاز به ابزارهای تکمیلی ارتودنتیک داشته باشد، مانند اکسپندر، هدگیر، یا ریتینر. اگر دندانپزشک به شما بگوید اینها بخشی از طرح درمان شما خواهند بود، مهم است که دستور العمل ها را تا حد امکان دقیق رعایت و دنبال کنید تا نتایجی موفق داشته باشید. عدم دنبال کردن روند درمان و دستورالعمل ها می تواند به معنای عدم پیشرفت درمان و در نهایت اتمام به موقع آن باشد.

بهداشت دهانی را به خوبی رعایت کنید.

بریس ها باعث می شوند دندان های شما بیشتر مستعد پوسیدگی و بیماری لثه باشند. علاوه بر انجام پاکسازی های روتین دندانی روزانه، مهم است یک روتین بهداشنی خانگی برای خود داشته باشید تا دندان ها و لثه های خود را بین جلسات سالم نگهدارید. ماهیت درمان ارتودنسی اینطور است که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دشوار می سازد. به همین علت، رژیم بهداشتی صحیح دهانی مهم تر از همیشه است. فلاس تریدرها و مسواک های بین دندانی می توانند نسبتاً برای بیمارانی که در حال حاضر تحت درمان ارتودنسی هستند مفید باشند. از دندانپزشک خود بخواهید توصیه های لازم در خصوص مراقبت های صحیح خانگی را به شما بدهد.

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

سریع کردن طول درمان ارتودنسی

با ارتودنتیست خود صحبت کنید.

اگر دوست دارید درمان ارتودنسی شما هر چه سریع تر انجام شود، با ارتودنتیست خود گفتگو کنید. او می تواند توصیه های خاصی به شما ارائه دهد که به شما کمک خواهند کرد در بازه زمانی کوتاه تری، به لبخندی دست پیدا کنید که همیشه رویای آن را داشته ایدهر بیمار نیازهای منحصر بفردی دارد. بنابراین، هر طرح درمانی برای شخص شما برنامه ریزی خواهد شد. نگرانی شما هر چه باشد، ارتودنتیست شما می تواند آن را کاهش دهد.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code