آیا با داشتن براکت های ارتودنسی می توان سیگار کشید؟

آیا سیگار کشیدن روی بریس ها تأثیر می گذارد؟ متأسفانه پاسخ مثبت است؛ هنگامی که شما تحت هر نوع درمان ارتودنسی قرار دارید، سیگار کشیدن می تواند روی نتایج تأثیر منفی داشته باشد. در برخی موارد، سیگار کشیدن می تواند از بدست آوردن لبخند سالم و زیبایی که شما امید دارید به آن دست پیدا کنید، جلوگیری کند.

نکته مهم این است که سیگار کشیدن در طول درمان شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بسیاری از نگرانی های سلامت عمومی دهان و دندان قرار می دهد. قابل ذکر است، این شامل سیگارهای الکترونیکی و پیپ، حاوی نیکوتین، ترکیبات آلی فرار (VOS ها)، مواد سرطان زا و فلزات سنگین است.

علاوه بر این، سیگار کشیدن چگونه به نظر رسیدن لبخند شما را نیز تغییر می دهد زیرا دندان ها و ابزارهای دندانی را لکه دار می کند. اگر از بریس ها یا الاینرهای شفاف استفاده کنید، این امر بویژه قابل توجه خواهد بود.

به طور هشدار دهنده ای، سیگار کشیدن باعث بروز 90 درصد از سرطان های ریه می شود، و خطر ابتلا به سرطان های دهان ده برابر بیشتر است. 60 عامل شناخته شده سرطان زا در سیگارها وجود دارند. به طور باور نکردنی، نزدیک به 1 مورد از هر 5 مرگ در ایالات متحده با این محصولات ارتباط دارند.

ما می خواهیم به همه بیماران خود کمک کنیم تا به لبخند درخشان و سالمی دست پیدا کنند که همیشه آن را می خواسته اند. با دستیابی به این هدف، می توانید زندگی خود را متحول کنید، احساس و ظاهری بهتر از همیشه داشته باشید. بنابراین، ما به شدت همه افراد را تشویق می کنیم که سیگار را به طور کلی ترک کنند، بویژه در طول درمان های ارتودنسی با ابزارهایی مانند بریس ها.

سیگار کشیدن باعث لک شدن دندان ها و بریس ها می شود

سیگار کشیدن به راحتی می تواند باعث لک شدن براکت ها و دندان های شما شود. حتی زمانی که سیگار نمی کشید، ذرات دود در ریه ها باقی می مانند و باعث ایجاد بوی بد دهان و لکه های طولانی مدت می شوند.

وقتی زمان برداشتن براکت ها فرا می رسد، ممکن است یک خط قابل توجه وجود داشته باشد که در آنجا سیگار باعث تغییر رنگ اطراف براکت ها شده است. سپس، برای از بین بردن لکه ها، سفید کردن تخصصی ممکن است پر هزینه باشد.

به همین ترتیب، سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ الاینرهای شفافی مانند اینویزیلاین نیز می شود. حتی اگر در حالی که الاینرهای شما در جای خود قرار ندارند، سیگار نمی کشید، ذرات آن که برای مدت زمان طولانی باقی می مانند می توانند باعث زرد رنگ شدن الاینرهای شما شوند. بدتر از آن، اینکه این باقیمانده در زیر الاینرها گیر می کند و باعث تسریع آسیبی می شود که می تواند به دندان ها و لثه وارد کند.

سیگار کشیدن در ارتودنسی

سیگار کشیدن در ارتودنسی

سیگار چگونه روی سلامت دهان و دندان ها تأثیر می گذارد؟

حفظ سلامت دهان و دندان ها در طول درمان ارتودنسی به همه افراد کمک می کند تجربه ای سریع تر و راحت تر داشته باشند.

به عنوان مثال، ما به همه افرادی که بریس دارند توصیه می کنیم در طول درمان از مصرف خوراکی های شیرین، چسبناک، سفت یا ترد اجتناب کنند یا آنها را محدود کنند. هنگامی که چنین غذاهایی را می خورید، آنها سطح دندان های شما را می پوشانند و ذراتی از خود به جای می گذارند. سپس، تمیز کردن کافی اطراف سیم ها و براکت ها به یک چالش تبدیل می شود. در نتیجه، فرد می تواند در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار داشته باشد.

به همین ترتیب، سیگار کشیدن دندان ها را با باقی مانده ای می پوشاند که همان باکتری های بد را تشویق می کند. به دلیل عدم تولید بزاق، مانند افراد غیرسیگاری، بقایا از روی دندان ها دفع نمی شوند. پس از آن، تشکیل تارتار می تواند به جرم سخت تبدیل شود و باعث پوسیدگی دندان شود. فقط یک دندانپزشک می تواند این نوع جرم تشکیل شده که زیر خط لثه قرار می گیرد، را از بین ببرد.

هنگامی که سیگار می کشید، شما را بیشتر در معرض خطر بسیاری از نگرانی های بهداشت دهان و دندان قرار می دهد. به طور تکان دهنده، افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری 80 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پریودنتال و تحلیل استخوان قرار دارند.

آیا سیگار بر بریس ها تأثیر می گذارد؟ آری، در اینجا توضیح می دهیم چگونه.

در اینجا برخی از نگرانی های مربوط به سلامت دهان افراد سیگاری وجود دارند:

  • خطر بالای پوسیدگی دندان
  • از دست دادن دندان و مشکل در بهبود پس از برداشتن براکت ها
  • تحلیل رفتن لثه ها و ژنژیویت دردناک
  • بیماری پریودنتال (لثه)
  • خطر بالای سرطان دهان و ریه
  • بوی بد دهان و طعم بد طولانی مدت یا عدم وجود حس چشایی
  • تضعیف سیستم ایمنی
  • کاهش جریان خون در اطراف لثه ها
  • خشکی دهان
  • دندان های زرد ناخوشایند
  • از دست دادن دندان و تحلیل استخوان زیرین

هنگام دریافت درمان ارتودنسی، یک فرد غیر سیگاری از مزیت اجتناب از نگرانی های مربوط به سلامت دهان و دندان مانند اینها بهره مند می شود. متأسفانه، استعمال دخانیات می تواند مانع لذت بردن افراد از مزایای تغییر دهنده زندگی بریس ها شوند.

سیگار کشیدن در ارتودنسی

سیگار کشیدن در ارتودنسی

سیگار کشیدن دستیابی به نتایج را به تأخیر می اندازد یا مانع رسیدن به آنها می شود

وقتی فردی از بریس ها استفاده می کند، می خواهد در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسد. تا بتوانند به روتین عادی خود بازگردند و نشان دادن لبخند زیبای خود را آغاز کنند. با این حال، سیگار کشیدن می تواند باعث شود درمان بسیار کندتر پیش برود. در برخی موارد، می تواند مانع دستیابی شما به نتایجی شود که شایسته آن هستید.

با استعمال دخانیات می توانید باعث شوید جریان خون درون لثه ها را کاهش یابد و بهبود عفونت ها سخت تر شود. همچنین، کمبود خونرسانی می تواند باعث شود تشخیص بیماری پیشرفته لثه را دشوارتر سازد. به دلیل تحلیل رفتن بافت، دندان ها می توانند لق شوند و استخوان زیرین می تواند عفونی شود.

اگر پوسیدگی دندان یا بیماری لثه وجود داشته باشد، قبل از ادامه مراقبت های ارتودنتیک، به مراقبت از دندانپزشک نیاز خواهد داشت. برای مثال، برای معکوس کردن مشکل بیماری لثه ممکن است به پر کردن، درمان ریشه یا تمیز کردن عمقی نیاز داشته باشید. با این حال، ممکن است افراد سیگاری واکنش خیلی خوبی به درمان نشان ندهند، و مراقبت های موفق ارتودنتیک را به تأخیر بیاندازند یا از آن جلوگیری کنند.

سیگار کشیدن در ارتودنسی

سیگار کشیدن در ارتودنسی

افرادی که سیگار کشیدن را ترک می کنند مزایای فوری آن را مشاهده می کنند

هرگز برای ترک سیگار دیر نیست، حتی برای افراد سیگاری مزمن. مطالعات نشان می دهند افرادی که سیگار کشیدن را ترک کرده اند شاهد مزایای قابل توجه آن برای سلامت دهان خود هستند. بر اساس انجمن سرطان آمریکا، بدن شما در عرض چند دقیقه پس از آخرین سیگار می تواند شروع به بهبودی کند. تا دو هفته، گردش خون و عملکرد ریه شما بهبود می یابد. از آنجا، هر ماهی که از سیگار کشیدن اجتناب می کنید، به بهبودهای باورنکردنی در سلامت و ظاهر منجر می شود.

بلافاصله طعم غذا بهتر می شود و بوی دهان شما تازه تر می شود. بزودی خطر ابتلا به بیماری لثه کاهش می یابد، و سلامت دهان و دندان های شما بهبود می یابد.

امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد اگر شما پرسیده باشید: “آیا سیگار کشیدن روی بریس ها تأثیر می گذارد؟” آری، روی درمان تأثیر خواهد داشت، اما با ترک آن، قادر خواهید بود از سلامت و لبخند بهتری که همیشه می خواسته اید لذت ببرید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code