خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان ها

ذغال یکی از بزرگترین مدهای دنیای سلامتی و زیبایی است. این ماده به یکی از مد روزترین مواد در ماسک ها و اسکراب های صورت تجاری تبدیل شده است، و برخی از افراد نیز به سفید کننده بودن آنها برای دندان ها سوگند می خورند.

ذغال فعال- نوع مورد استفاده در محصولات زیبایی و خمیر دندان ها- یک پودر بسیار ریز است که از چوب، پوسته های نارگیل و سایر مواد طبیعی ساخته شده است که تحت حرارت شدید اکسیده می شود.

تعداد زیادی از فراورده های خمیر دندان ذغال وجود دارند که امروزه به صورت آنلاین و در اکثر داروخانه ها در دسترس هستند. آنها بسیار جاذب هستند، و از نظر پزشکی برای جذب و از بین بردن سموم استفاده می شوند. اما آیا واقعاً آنها برای سفید کردن دندان ها عمل می کنند؟

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد مزایا و نقاط ضعف استفاده از خمیر دندان ذغال بیشتر یاد بگیرید.

آیا خمیر دندان ذغال بی خطر است؟

تحقیقات بیشتری در مورد تأثیرات طولانی مدت خمیر دندان ذغال لازم است. یک بررسی که در سال 2017 انجام شده است هشدار می دهد که به دلیل ادعاهای تأیید نشده و نگرانی های مربوط به بی خطر بودن خمیر دندان بر پایه ذغال، دندانپزشکان باید به بیماران خود توصیه کنند که هنگام استفاده از آنها محتاط باشند.

این چیزی است که ما تاکنون در مورد خمیر دندان ذغال متوجه شده ایم:

  • خمیر دندان ذغال برای استفاده روزمره بسیار ساینده است. استفاده از ماده ای که روی دندان های شما بیش از حد ساینده باشد می تواند باعث فرسایش مینای دندان های شما شود. این اتفاق با در معرض دید قرار دادن عاج دندان- یک بافت کلسیفیه شده زرد رنگ- ممکن است باعث شود دندان های شما زردتر به نظر برسند. این همچنین می تواند باعث حساسیت بیشتر دندان های شما شود.
  • اکثر مارک های خمیر دندان ذغال حاوی فلوراید نیستند. فلوراید به قوی نگه داشتن مینای دندان های شما کمک می کند، که به محافظت از دندان های شما در برابر حفره ها و پوسیدگی کمک می کند. شواهدی وجود دارد که خمیر دندان ذغال را به افزایش پوسیدگی دندان ربط می دهند.
  • آنها ممکن است باعث ایجاد لک روی برخی از دندان ها شوند. ذرات ذغال می توانند در ترک ها و شکاف های دندان های بزرگتر انباشته شوند.
  • تأثیر ذغال روی ترمیم های دندانی مشخص نیست. هنوز مشخص نیست که ذغال چگونه روی مواد مورد استفاده برای ساخت ونیرها، بریجها، روکش ها و پر شدگی های سفید رنگ تأثیر می گذارد. ذرات ذغال می توانند بین آنها انباشته شوند، و خطوط سیاه یا خاکستری به جا بگذارند.
خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان

خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان

خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان ها: آیا عمل می کند؟

ذغال فعال شده موجود در خمیر دندان ممکن است به از بین بردن لکه های سطحی روی دندان های شما کمک کند. ذغال یک ساینده خفیف است و همچنین تا حدی قادر به جذب لکه های سطحی است.

با این حال، هیچ شواهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه هیچ تأثیری روی لکه های زیر مینای دندان داشته باشد، یا اینکه اثر سفید کنندگی طبیعی دارد.

یک محصول برای سفید کردن دندان ها، باید روی لکه های روی سطح و همچنین لکه های داخلی کار کند، که در زیر مینای دندان قرار دارند. لکه های داخلی ناشی از چیزهایی مانند داروهای خاص، قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید، یا برخی بیماری ها هستند.

گرچه ذغال فعال دارای مزایای اثبات شده ای است، اما شواهد علمی کافی وجود ندارد که سفید کننده بودن آن برای دندان ها را به عنوان یکی از آنها باشد.

خمیر دندان ذغال چه مزایایی دارد؟

تا به امروز، تنها فواید شناخته شده خمیر دندان ذغال موارد زیر هستند:

  • آنها ممکن است به از بین بردن لکه های روی سطح دندان های شما کمک کنند.
  • ممکن است بوی بد دهان را بهبود دهند.
  • در صورتی که پس از پاکسازی تخصصی دندان ها گاه به گاه استفاده شود، ممکن است به جلوگیری از لک شدن دندان ها کمک کند.
خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان

خمیر دندان ذغال برای سفید کردن دندان

خمیر دندان ذغال چه نقاط ضعفی دارد؟

نقاط ضعف استفاده از خمیر دندان ذغال موارد زیر را شامل می شود:

  • ساینده است و ممکن است باعث فرسایش مینای دندان ها شود و ظاهر زرد رنگی به دندان ها بدهد.
  • باعث از بین رفتن لکه های زیر مینای دندان ها نمی شود.
  • استفاده روزمره می تواند باعث ایجاد حساسیت دندان شود.
  • اکثر برندها حاوی فلوراید نیستند، که به جلوگیری از ایجاد حفره و پوسیدگی دندان کمک می کند.
  • می تواند باعث لک شدن دندان ها و ترمیم های دندانی قدیمی مانند ونیرها، بریج ها، روکش ها و پر شدگی های سفید رنگ شود.
  • تأثیرات طولانی مدت و ایمنی آن هنوز مشخص نیست.

چه چیزهای دیگری برای سفید کردن دندان ها کار می کنند؟

اگر به دنبال سفید کردن دندان های خود هستید، گزینه های بی خطر و مؤثر زیادی دارید. بسیاری از گزینه ها محصولات سفید کننده بدون نسخه مورد تأیید انجمن دندانپزشکی آمریکا هستند. محصولات سفید کننده تخصصی نیز از طریق دندانپزشکان در دسترس هستند.

گزینه های شما عبارتند از:

  • خمیر دندان سفید کننده
  • نوارهای سفید کننده
  • سفید کردن در مطب دندانپزشک
  • سفید کردن در منزل تحت نظارت دندانپزشک

هنگام جستجوی محصولات سفید کننده دندان، به دنبال کالاهایی باشید که دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو باشند و کالاهایی که حاوی کوارین آبی blue covarine و پراکسید هیدروژن hydrogen peroxide هستند.

براساس یک مطالعه در سال 2019 که به مقایسه خمیر دندان ها و فناوری های سفید کننده، از جمله ذغال فعال پرداخته بود، این فناوری های سفید کننده مؤثرترین هستند.

راهکارهای طبیعی خانگی برای سفید کردن دندان ها

گرچه این گزینه ها ممکن است به اندازه برخی از محصولات تجاری سفید کننده دندان ها مؤثر نباشند، اما آنها طبیعی تر هستند و استفاده از آنها آسان است. ابتدا با یک دندانپزشک صحبت کنید تا ببینید که آیا این گزینه ها برای شما مناسب هستند:

  • هیدروژن پراکسید
  • جوش شیرین
  • سرکه سیب

مسواک زدن منظم، از جمله مسواک زدن بعد از وعده های غذایی و نوشیدن هایی که به لکه دار کردن دندان ها (مانند قهوه، چای و شراب قرمز) شناخته شده هستند، می تواند در حفظ لبخند سفیدتر به شما کمک کنند.

سخن پایانی

گرچه خمیر دندان ذغال توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما از سایر خمیر دندان ها یا محصولات سفید کننده خانگی موجود در بازار مؤثرتر نیست.

آنها ممکن است به زدودن لکه های سطحی کمک کنند، اما استفاده طولانی مدت از این محصول، به دلیل مطالعات محدود، هنوز ناشناخته است. در مورد بهترین گزینه سفید کننده دندان برای خود با یک دندانپزشک صحبت کنید.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code