آیا بعد از دست رفتن یک یا چند دندان می توان درمان ارتودنسی انجام داد؟

داشتن دندان های از دست رفته باعث می شود که شما نسبت به لبخند خود به شدت حساس باشید. ممکن است متوجه شوید که در عکس های یادگاری دهان خود را بسته نگه می دارید یا سعی می کنید در موقعیتی قرار بگیرید که دیگران نتوانند هنگام صحبت با آنها شکاف لبخند شما را ببینند. از دست دادن دندان های دائمی گذشته از اینکه روی اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد، روی سلامت لثه ها، دندان های باقی مانده و استخوان فک نیز تأثیر می گذارد.

چه دندان (یا چند دندان) را به دلیل آسیب، پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده باشید، ممکن است در مورد بهترین راه برای احیاء لبخند خود فکر کنید. آیا می توان با دندان های از دست رفته بریس ها را دریافت کرد؟ اینویزیلاین چطور؟ ما در این مقاله به این پرسش های شما پاسخ خواهیم داد.

چرا اصلاح دندان های از دست رفته برای سلامت دهان ضروری است؟

قبل از اینکه در مورد دریافت اینویزیلاین یا بریس ها علیرغم از دست رفتن تعدادی از دندان ها صحبت کنیم، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا درمان دندان های از دست رفته بسیار مهم است:

  • هنگامی که یک نوجوان یا یک فرد بزرگسال دندان دائمی خود را از دست می دهد، دندان های اطراف شکاف این تمایل را دارند که برای پر کردن فضای خالی موجود جابجایی شوند. این می تواند منجر به فشردگی و ناهماهنگی دندان ها شود. از آنجا که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های نامرتب دشوارتر است، خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را افزایش می دهد.
  • هنگام جویدن، استخوان فکی که از دندان ها حمایت می کند را تحریک می کنید و به آن کمک می کنید تا تراکم لازم را حفظ کند. وقتی یک دندان دیگر آنجا وجود ندارد، استخوان تحریک نمی شود و بدن دوباره آن را جذب می کند. این تحلیل رفتن استخوان سلامت دهان و دندان های شما را به خطر می اندازد و باعث تغییر ساختار صورت شما می شود، و باعث فرو رفتن یا فرو ریختن صورت می شود که، باعث می شود پیرتر به نظر برسید.
  • از دست دادن دندان ها همچنین باعث بروز مشکلاتی در جویدن می شود، که تغذیه و در نهایت سلامت عمومی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. دندان های باقی مانده فشار بیشتری ناشی از گاز زدن و جویدن را تحمل می کنند، که منجر به فرسایش بیش از حد و ناهموار مینا می شود. این عدم تعادل باعث می شود فشار نامناسبی روی مفاصل فکی- گیجگاهی (TMJ) وارد شود، که منجر به درد فک و اختلال عملکرد TMJ نیز می شود.
ارتودنسی  دندان ایمپلنت شده

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

آیا علیرغم از دست رفتن تعدادی از دندان ها می توان بریس ها را دریافت کرد؟

خوشبختانه، بله، علیرغم از دست رفتن یک یا چند دندان می توانید از بریس های ارتودنسی استفاده کنید. فرقی نمی کند با عدم وجود دندان جلوی از دست رفته به بریس ها علاقه مند باشید، یا دندان عقب یا حتی چندین دندان، نخستین گام مراجعه به یک متخصص ارتودنسی با تجربه است. آنها تخصص لازم برای ارزیابی دندان ها، لثه ها و بایت شما و تعیین بهترین اقدام را دارند.

اگر دندان های شما فشردگی شدید دارند و سلامت عمومی دهان و دندان های شما خوب است، بریس ها به تنهایی ممکن است برای اصلاح دندان از دست رفته کافی باشند. بریس ها بقیه دندان های شما را جابجا می کنند و آنها را در جای خود قرار می دهند و شکاف را می بندند.

اگر چندین دندان از دست رفته دارید، درمان ارتودنسی می تواند به بستن برخی از فضاها کمک کند. این به طور بالقوه می تواند تعداد ایمپلنت ها یا بریج های دندانی مورد نیاز را کاهش دهد و در صرفه جویی در هزینه های جایگزینی دندان به شما کمک کند.

با این حال در موارد دیگر، ارتودنتیست شما ممکن است توصیه کند که برای دندان از دست رفته جایگزین قرار داده شود. اگر به ایمپلنت یا بریج دندانی نیاز دارید، همچنان می توانید بریس ها را دریافت کنید. بریس ها تراز مناسبی ایجاد می کنند و از جابجایی دندان های مجاور به فضای باقی مانده از دندان از دست رفته جلوگیری می کنند. وقتی تصمیم به تعویض دندان گرفتید، در این صورت، دندانپزشک فضای کافی برای ترمیم خواهد داشت.

اگر دندان های خود را از دست داده اید و منتظر درمان بوده اید، ممکن است دندان های اطراف از قبل جابجا شده و ناهماهنگی ایجاد کرده باشند. این می تواند به این معنا باشد که فضای کافی وجود ندارد تا جراح دهان یا دندانپزشک شما کاشت ایمپلنت دندانی را انجام دهد. این در واقع یک دلیل شایع است که چرا جراحان دهان و دندان و دندانپزشکان برای افراد بزرگسالی که یک یا چند دندان از دست داده اند بریس ها را توصیه می کنند.

در این سناریو، متخصص ارتودنسی شما از بریس هایی برای باز کردن فضا استفاده خواهد کرد تا برای ایمپلنت فضایی ایجاد شود. هنگامی که درمان بریس های خود را به اتمام برسانید، سپس برای انجام فرایند کاشت ایمپلنت دندان به جراح دهان خود مراجعه خواهید کرد. هنگامی که روکش دائمی روی ایمپلنت قرار می گیرد، ظاهری واقعی و طبیعی پیدا می کند و دقیقاً با بایت جدید شما متناسب می شود.

ارتودنسی  دندان ایمپلنت شده

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

آیا با دندان های از دست رفته می توان از بریس های اینویزیلاین استفاده کرد؟

اصلاً دوست ندارید حتی به بریس ها فکر کنید؟ آیا نمی دانید که آیا می توانید اینویزیلاین را با دندان های از دست رفته دریافت کنید؟ بله، شما با دندان های از دست رفته نیز می توانید آنها را دریافت کنید. در واقع، اگر چیزی مانند بیماری مزمن لثه یا پوسیدگی دندان منجر به از دست دادن دندان شما شود، اینویزیلاین ممکن است گزینه درمانی بهتری باشد. از آنجا که الاینرها متحرک هستند، می توانید مانند معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و این امکان را برای شما فراهم می کند تا سلامت دهان و دندان های خود را در طول سفر لبخند خود حفظ کنید.

دریافت اینویزیلاین با دندان های از دست رفته شامل همان ملاحظاتی خواهد بود که بریس های سنتی را دریافت می کنید. اگر فشردگی متوسط ​​تا شدید دارید، ممکن است بتوانند این شکاف را به تنهایی با الاینرهای شفاف ببندند. این باعث می شود که به نظر برسد که گویی هرگز دندانی از دست نداده اید. یا اینویزیلاین می تواند به عنوان راهی برای حفظ یا ایجاد فضایی در جایی که دندان از دست رفته است استفاده شود تا در آینده بتوان برای آن جایگزین قرار داد.

آیا با ایمپلنت یا بریج دندانی می توان اینویزیلاین یا بریس استفاده کرد؟

اگر قبلاً دندان های از دست رفته خود را با بریج یا ایمپلنت های دندانی جایگزین کرده اید، اما همچنان از ناهماهنگی آنها رنج می برید، آیا برای درمان ارتودنسی دیر شده است؟ خیر. در حالی که بسیاری از اوقات، دریافت بریس ها یا اینویزیلاین قبل از کاشت ایمپلنت یا بریج دندانی ترجیح داده می شود، زیرا خود ایمپلنت ها حرکت نمی کنند، ما همچنان می توانیم نتایج عالی را بعد از این واقعیت به دست آوریم.

ارتودنتیست ها در زمینه حرکت دندان ها تخصص دارند و در ارتودنسی بزرگسالان مجرب هستند (حدود نیمی از بیماران ما بزرگسال هستند!). آنها می توانند یک بریس یا طرح درمان با اینویزیلاین ایجاد کنند که در آن بریج یا ایمپلنت دندانی شما به حساب می آید و اطمینان حاصل می شود که بایت شما پایدار خواهد بود و لبخند شما خیره کننده به نظر خواهند رسید.

برای تهیه اینویزیلاین یا بریس ها با وجود از دست رفتن دندان ها، ایمپلنت های دندانی یا بریج ها، تجربه بسیار مهمی هستند. ارتودنتیست ها دانش و مهارت لازم برای اطمینان از ایمن و مؤثر بودن درمان ارتودنسی را دارند. آنها تعدادی از عوامل مانند سلامت عمومی دهان، تراکم استخوان ها و هم راستایی دندان های باقی مانده را در نظر می گیرند تا یک طرح درمان شخصی ایجاد کنند که لبخند شما را بازگرداند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code