ارتودنسی برای افرادی با روکش، ایمپلنت، یا دندان پر شده

آیا می دانسته اید ارتودنتیست ها بیماران در تمیم سنین را درمان می کنند؟ کودکان، نوجوانان، و افراد بزرگسالهمگیمی توانند از مراقبت های ارتودنتیست های مجرب بهره مند شوند. در حقیقت، در حال حاضر تعداد افراد بزرگسالی که در پی درمان ارتودنسی هستند رو به افزایش است، و از هر سه بیماری که برای درمان مراجعه می کنند یک نفر آنها بزرگسال و بالای 18 سال است!

هم بریس های فلزی سنتی و هم بریس های شفاف در بین افراد بزرگسالی که در پی صاف و یکدست کردن لبخند خود هستند و می خواهند سلامت دهان خود را بهبود ببخشند، روز به روز از شهرت بیشتری برخوردار می شوند. پرسشی که اغلب افرادی مطرح می کنند که به دنبال استفاده از بریس ها هستند این است که آیا آنها سازگار با درمان های دندانپزشکی دیگری هستند که قبلاً انجام شده اند، مانند روکش های دندانی، ایمپلنت های دندانی، یا دندان های پر شده. پاسخ به این پرسش مقداری پیچیده است، بنابراین ما همه اطلاعات مربوط به این موضوع را در این مقاله گرد هم آورده ایم. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا چیزهای بیشتری در مورد اساس درمان افراد بزرگسالی که روکش، ایمپلنت، یا دندان پر شده دارند یاد بگیرید.

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

آیا بریس های ارتودنسی با روکش های دندانی امکان پذیر هستند؟

اگر شما قبلاً درمان دندانپزشکی داشته اید و به همین دلیل اکنون روکش دندان دارید، هنوز هم امکان استفاده از بریس های ارتودنسی وجود دارد. اگر ارتودنتیست شما احساس کند که براکت های فلزی، شفاف، یا لینگوال برای شما مناسب هستند، براکت ها به صورت تکی می توانند مانند دندان های طبیعی به روکش های دندان شما نیز بچسبند. تنها تفاوت نوع چسبی است که استفاده می شود.

وقتی درمان ارتودنسی به اتمام رسید، اگر به دنبال اصلاح کامل لبخند خود هستید، می توانید از روکش های دندانی نیز استفاده کنید! وقتی دندان های شما صاف و همراستا شدند و بریس های شما برداشته شدند، روکش های دندانی می توانند روی دندان ها قرار بگیرند تا به بهبودرنگ و شکل دندان ها کمک کنند. ترکیب روکش ها با درمان ارتودنسی می تواند به شما لبخندی بدهد که درخشان، و حتی عملکردی تر است.

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

آیا امکان استفاده از براکت ها روی دندان های پر شده وجود دارد؟

بسیاری از افراد بزرگسال که برای درمان ارتودنسی مراجعه می کنند دندان پر شده دارند. در حقیقت، دندان های کج و ناهمراستا واقعاً می توانند خطر پوسیدگی و حفره های دندانی را در درجه اول افزایش دهند. ذرات غذا می توانند در فاصله بین دندان ها انباشته شوند، در عین حال که دندان های کج یا فشرده باعث می شوند تمیز کردن دقیق و کامل این مناطق دشوار شود.

اگر شما دندان پر شده دارید و به انجام درمان ارتودنسی علاقه مند هستید، ارتودنتیست شما ابتدا وضعیت کل دهان شما را بررسی خواهد کرد. این کار اطلاعاتی که برای مشخص نمودن نحوه ادامه روند کار با توجه به پر شدگی دندان نیاز دارد را در اختیار وی قرار می دهد. گرچه مواد اصلی که برای پر شدن دندان استفاده شده اند هیچ تأثیری روی درمان شما ندارند، اما پر شدگی های بزرگ ممکن است به فضا دهنده نیاز داشته باشند. آنها رابر بندهای ریزی هستند که بین دندان ها قرار می گیرند تا فضای کافی برای قرار گیری بندهای فلزی اصلی را ایجاد کنند. پس از آنکه فضا دهنده ها کار خود را انجام دادند، درمان می تواند طبق معمول ادامه پیدا کند!

در صورتی که ارتودنتیست هنگام انجام معاینات متوجه هر گونه حفره دندانی شود، قبل از آغاز مرحله فعال درمان نیاز خواهد بود آنها را پر یا ترمیم کند. و گرچه ما روی اهمیت بهداشت خوب دهان در طول کل فرایند تأکید می کنیم، گاهی اوقات حفره های دندانی حین استفاده از بریس های ارتودنسی نیز می توانند بوجود بیایند.

شما طی درمان ارتودنسی ما توانید پر کردن یا ترمیم دندان ها را انجام دهید، اما از آنجا که کار کردن اطراف بریس ها می تواند دشوار باشد، گاهگاهی باید یک براکت برداشته شود تا بتوان پر کردن دندان را کامل کرد. این می تواند طرح درمان شما را کمی به عقب بیندازد، بنابراین ما همواره بیماران خود را تشویق می کنیم برای پرهیز از تشکیل حفره های دندانی در طول مدت درمان ارتودنسی بیشترین تلاش خود را بکنند.

ما خوشحال هستیم بتوانیم به شما کمک کنیم و توصیه های لازم در مورد خلق و حفظ بهترین روتین بهداشتی دهان و دندان را به شما ارائه دهیم تا در طول مدتی که از بریس های ارتودنسی استفاده می کنید بتوانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید! ما به شما یاد خواهیم داد چگونه می توانید به مؤثرترین شکل ممکن دندان های خود را با بریس ها پاکسازی کنید تا مطمئن شوید کوچکترین خطر پوسیدگی یا بیماری لثه شما را تهدید نمی کند. و البته، ما همیشه برای پاسخ دادن به پرسش ها یا نگرانی های شما در مورد بهداشت دهان و سلامت دهان و دندان های شما را پاسخ دهیم.

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

ارتودنسی روی دندان های روکش شده

آیا امکان استفاده از بریس ها با ایمپلنت های دندانی وجود دارد؟

بیمارانی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند نیز گاهی اوقات می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند. برای مثال، بریس ها می توانند برای بستن شکاف بوجود آمده در نتیجه از دست رفتن دندان استفاده شوند. برای بیمارانی که قبلاً با فشردگی دندان ها مواجه بوده اند، این می تواند گزینه ای مؤثر باشد. اگر دندان از دست رفته ای وجود دارد که نیاز به جایگزین دارد، بریس های دندانی در حالی می توانند استفاده شوند که فضای لازم برای کاشت ایمپلنت در آینده را حفظ کنند. علاوه بر این، از بریس ها می توان برای باز کردن یک فضای کوچک استفاده کرد تا جای کافی برای کاشت ایمپلنت دندانی فراهم شود، یا فضا را باز نگهدارد تا دندان های اطراف به آن جابجا نشوند.

اگر درمان ارتودنسی و ایمپلنت های دندانی هر دو نیاز باشند، ما به طور کلی توصیه می کنیم ابتدا درمان ارتودنسی را تکمیل کنید. علت این است که وقتی ایمپلنت کاشته می شود مانند دندان های طبیعی قابل جابجا شدن نیست. ایمپلنت داخل فک ثابت می شود و الیاف پریودنتال لیگامان لازم برای جابجا کردن دندان را ندارد. برای برخی از بیماران، درمان ارتودنسی ممکن است برای ایجاد فضای کافی برای کاشت ایمپلنت دندانی جدید، و جابجا کردن ریشه های دندان های مجاور به محل صحیح نیاز باشد.

ه چند وقت یکبار ممکن است منطقی باشد که کاشت دندان قبل از آغاز درمان ارتودنسی انجام شود. اگر دندان هایی که ایمپلنت دندانی را احاطه کرده اند هدف درمان ارتودنسی نباشند، به طور کلی کاشت ایمپلنت های دندانی قبل از بریس ها هیچ مشکلی ندارد. همین در مورد ایمپلنت های دندانی صدق می کند که به عنوان نقطه تکیه گاه عمل می کنند تا بتوانند نیروی مناسب برای جابجایی دندان های طبیعی به آنها اعمال شود.

اگر شما بیماری هستید که ایمپلنت های دندانی قدیمی تر دارید، و برخی از فشردگی های طبیعی دندان ها با افزایش سن بوجود آمده اند، اگر متوجه شدید که ایمپلنت دندانی شما در ماه های اخیر در جای نادرستی قرار دارد، می توان از بریس ها برای جابجا کردن دندان های اطراف آن استفاده کرد تا نظم طبیعی تری پیدا کنند. اگر قبل از آغاز درمان ارتودنسی ایمپلنت دندانی شما در موقعیت نامناسبی قرار داشته باشد، وقتی محل قرار گیری دندان های دیگر اصلاح می شود، ممکن است خارج از راستا به نظر برسد. در این صورت، یا شما باید کمی نقص در لبخند خود را بپذیرید، یا انتخاب کنید که ایمپلنت دندانی شما خارج شود، دمان تکمیل شود، و پس از برداشت بریس ها یک ایمپلنت در جای درست و متناسب با محل جدید دندان های دیگر بکارید.

با کمک درمان ارتودنسی شما می توانید صاحب لبخندی شوید که همیشه آرزویش را داشته اید. ارتودنتیست ها دوست دارند افراد بزرگسال بیشتری را ملاقات کنند تا با درمان ارتودنسی و برطرف نمودن مشکلات دندانی آنها اعتماد به نفس را به جامعه بازگردانند.

اگر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در تهران میگردید با ما تماس بگیرید…

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code