چه سنی برای آغاز درمان ارتودنسی بهتر است؟

چه سنی برای آغاز درمان ارتودنسی مناسب تر است؟

پاسخ صحیح این است که: بستگی دارد! عوامل متعددی وجود دارند که قبل از تصمیم گیری برای آغاز درمان ارتودنسی برای کودک شما در نظر گرفته می شوند. اما قبل از آنکه به این موضوع بپردازیم، سه نکته مهم هستند که باید آنها را بدانید:

  1. رویش دندان های دائمی از حدود 6 سالگی آغاز می شود.

اولین دندان های دائمی که شروع به رشد می کنند دندان های مولر اول هستند که پشت آخرین دندان های شیری ظاهر می شوند. دندان های پیشین مرکزی (دندان های جلو) نخستین دندان هایی هستند که جایگزین دندان های شیری می شوند.

  1. حدود 5 تا 6 سال طول می کشد تا دندان های دائمی جایگزین دندان های شیری شوند.

اکثر کودکان در حدود 12 تا 13 سالگی صاحب یک دست دندان دائمی کامل می شوند.

  1. سن کودک همیشه نشانه صحیحی برای رشد دندانی نیست.

به این معنا است که دندان های برخی کودکان به سرعت رشد می کنند در حالی که در برخی دیگر چنین نیست. اصلاً بعید نیست که شما یک کودک 9 ساله با یک دست کامل دندان های دائمی ببینید یا یک نوجوان 15 ساله که هنوز تعدادی از دندان های او شیری هستند. دلایل مختلفی برای تأخیر در رشد دندان ها وجود دارد و در اکثر موارد، تا زمانی که در نهایت دندان های دائمی رشد کنند، مایه نگرانی نیستند.

همه کودکان باید تا سن 7 سالگی یک مرتبه به ارتودنتیست مراجعه کرده باشند.

انجمن ارتودنتیست های آمریکا توصیه می کند که معاینات و ارزیابی های ارتودنتیک برای همه کودکان 7 ساله و بالاتر انجام شوند. این الزاماً به این معنا نیست که همیشه کودکان 7 ساله نیاز به بریس خواهند داشت! در حقیقت، به احتمال زیاد در این سن درمان ارتودنسی نیاز نیست، با این حال، ما یک ارزیابی دقیق را در این سن توصیه می کنیم تا به رشد دندانها نظم بدهیم و مشکلات بایتی که ممکن است نیاز به درمان و مداخله زود هنگام داشته باشند را درمان کنیم.

آغاز درمان ارتودنسی

آغاز درمان ارتودنسی

آیا دندانپزشک خانوادگی می تواند این معاینات را انجام دهد؟

ارتودنتیست ها دندانپزشکانی هستند که 2 تا 3 سال بیشتر تحت آموزش های تخصصی قرار گرفته اند که تمرکز آنها روی تشخیص و درمان مشکلات ارتودنتیک است. به احتمال زیاد، دندانپزشک خانوادگی شما دانش یا تجربه کافی برای انجام معاینات دقیق ارتودنتیک را ندارد. ارزیابی های ارتودنتیک ما کامل هستند و همیشه یافته ها و توصیه های خود را با دندانپزشک به اشتراک می گذاریم.

درمان ارتودنتیک برای کودکان خردسال همیشه توصیه نمی شود.

نکات خاصی برای درمان زود هنگام (مرحله نخست) ارتودنسی وجود دارد، اما اکثر کودکان نیاز نیست در سنین پایین از بریس ها (یا هر ابزار دیگری) استفاده کنند. نه تنها مزایای درمان زود هنگام ارتودنسی محدود هستند، بلکه همیشه لازم است یک مرتبه دیگر از بریس ها (مرحله دوم) استفاده شود. این باعث افزایش طول درمان کلی و نیز هزینه های درمان می شود.

با این حال، حتی اگر ما درمان در این سن را توصیه نکنیم، می توانیم رشد دندانی کودک شما را تحت نظر داشته باشیم تا زمانی که برای درمان ارتودنسی آماده باشد. ما به این رویکرد تحت عنوان هدایت رشد اشاره می کنیم. ما هدایت تکمیلی رشد را به طور منظم در مطب ارائه می کنیم تا زمانی که کودک شما برای دریافت بریس های ارتودنسی آمادگی داشته باشد.

آغاز درمان ارتودنسی

آغاز درمان ارتودنسی

آیا بریس ها برای کودک 7 ساله توصیه می شوند؟

برخی ارتودنتیست ها مدافعان شدید درمان زود هنگام با بریس های ارتودنسی هستند و برخی دیگر اینطور نیستند. درمان زود هنگام ارتودنسی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در ارتودنسی است، به همین دلیل مهم است بفهمیم چرا درمان توصیه شده است و اینکه آیا درمان اضافی ارتودنتیک در آینده نیاز است یا خیر. شما همیشه باشد بیش از یک نظر را بگیرید تا به نقاط ضعف و قوت هر کدام پی ببرید.

بهترین سن برای دریافت بریس ها در کودکان درست قبل از افتادن آخرین دندان های شیری است.

اکثر کودکان به جای دو دوره درمان ارتودنسی، می توانند حتی از یک دوره درمان جامع ارتودنسی بهره مند شوند. بهترین سن برای دریافت بریس ها (درمان ارتودنسی) درست قبل از افتادن آخرین دست از دندان های مولر شیری است. این در کودکان مختلف متفاوت است اما برای اکثر کودکان معمولاً بین 12 تا 14 سالگی است. آغاز درمان خیلی زود (وجود تعداد زیادی دندان داخل دهان) ممکن است منجر به طولانی شدن دوره درمان و احتمالاً پیامدهای منفی بیشتر شود. از سوی دیگر، آغاز خیلی دیر درمان می تواند باعث شود برخی گزینه های خاص درمان که به رشد فک بستگی دارند دشوارتر شوند و گاهی اوقات بدون جراحی فک غیر ممکن شوند. تنها راه برای پرهیز از این مسائل مراجعه منظم به ارتودنتیست برای هدایت رشد و آغاز به موقع درمان است.

آغاز به موقع درمان، طول درمان را کاهش می دهد و نتایج درمان را بهبود می دهد.

با تشخیص درست و طرح درمان مناسب، درمان ارتودنسی می تواند راحت تر، ساده تر، و دوره کوتاه تری داشته باشد. ما اکثر موارد را در 18 ماه یا کمتر درمان می کنیم، مگر آنکه مورد پیچیده تر باشد. از سوی دیگر، زمان بندی نامناسب ممکن است منجر به طولانی شدن درمان (بیشتر از 2 سال) یا تجربه منفی و نتایج کمتر رضایت بخش شود.

برای افراد بزرگسال، بهترین سن برای درمان ارتودنسی “هر چه زودتر بهتر” است!

دندان ها در تمام طول عمر به جابجا شدن خود ادامه می دهند و دندان های کج علاوه بر تأثیراتی که روی زیبایی دارند می توانند برای دندان ها و سلامت دهانی شما مضر باشند. ارتودنسی افراد بزرگسال به شهرت زیادی دست یافته است، مخصوصاً با افزایش آگاهی و نیز گزینه های درمانی نامرئی مانند اینویزیلاین. شما به عنوان یک فرد بزرگسال باید درمان ارتودنسی خود را به محضی که مشکل برای شما هویدا می شود آغاز کنید. دلایل ساده هستند. اولاً، اگر از ظاهر دندان های خود رضایت ندارید، هرگز رضایت پیدا نخواهید کرد! دوماً، مشکلات ارتودنتیک هرگز به صورت خود به خود اصلاح نخواهند شد و تقریباً همیشه به مرور زمان بدتر خواهند شد. سوماً، درمان ارتودنسی پیچیده تر می شود، زیرا با افزایش سن مشکلات جدیدی بروز پیدا می کنند، شامل مشکلات دندانی و مشکلات سلامتی. علاوه بر این، ما مشاوره های تکمیلی ارتودنتیک را برای افراد بزرگسال نیز ارائه می دهیم و در زمینه بریس ها و اینویزیلاین ها برای افراد بزرگسال نیز تخصص داریم.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code