طرح لبخند دیجیتال

فرایندهای ترمیم های دندانی عموماً روی بیماران در سراسر این کره خاکی انجام می شوند. بسیاری از بیماران در نتیجه آسیب و حادثه، بیماری، یا دیگر مسائلی که می توانند روی سلامت دهان و ظاهر لبخند آنها تأثیر بگذارند متوجه می شوند به خدمات ترمیمی و زیبایی نیاز دارند. با این حال، همه فرایندها نتایج مشابهی ارائه نمی دهند. طرح لبخند دیجیتالی (DSD) در دنیای دندانپزشکی طوفانی به پا کرده است و قادر است برای هر فرد نتایج بهتر و قابل پیش بینی تری ارائه دهد.

طرح لبخند دیجیتال چیست؟

طرح لبخند دیجیتالی نوعی ابزار طرح درمان دندانپزشکی منحصر بفرد است که می تواند قدرت ارائه دهندگان خدمات دندانی را از نظر دیدگاه تشخیصی افزایش دهد، قابل پیش بینی بودن نتایج را ارتقاء دهد، و برقراری ارتباط بین پزشکی که خدمات زیبایی را ارائه می دهد و بیماران آنها را بهبود ببخشد. طرح درمان به طور کامل بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق تناسب دندان ها با صورت بیمار می باشد. دندانپزشکانی که طرح لبخند دیجیتالی ارائه می دهند، با استفاده از ویدئو، عکس، و ماکت های موقتی از دهان می توانند به ارتباط بهتری بین لب ها، لثه ها، و دندان ها و نیز قرار گیری آنها کنار یکدیگر برسند تا بتوانند لبخند زیبایی برای بیمار خلق کنند.

دندانپزشکانی که طرح لبخند دیجیتالی ارائه می دهند، علاوه بر جنبه های فیزیکی، به نیازهای روحی و احساسی بیماران و نیز واکنش آنها در موقعیت های خاص دقت خواهند کرد. این عوامل می توانند روی طرح درمان تأثیر بگذارند، زیرا احساسات و روحیات بیمار برای ایجاد راهی فیزیکی برای توضیح و نشان دادن این واکنش ها حائز اهمیت هستند. وقتی تصمیم می گیرید وارد مسیر طرح لبخند دیجیتالی شوید، باید به یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید، که از یک دندانپزشک عمومی در این زمینه مهارت و تخصص بیشتری دارد. در واقع، دندانپزشکانی که وارد حیطه کار روی طرح لبخند دیجیتالی می شوند نگاه هنرمندانه تری دارند، که برای خلق لبخندی زیبا ضروری است، علاوه بر این، تجربه لازم برای دادن نتایج مثبت را دارند.

آماده سازی های لازم برای فرایند طرح لبخند دیجیتال

وقتی تصمیم می گیرید راجع به طرح لبخند دیجیتالی بیشتر یاد بگیرید، گام نخست در این روند یافتن دندانپزشک خوب مجرب در محدوده زندگی شماست. در آنجا، با دندانپزشک خود ملاقات خواهید داشت و با مزایای این گزینه درمان آشنا خواهید شد. اگر تصمیم بگیرید رو به جلو حرکت کنید، دندانپزشک از دندان ها، لبخند، چهره، و زوایای مختلف دهان شما تصاویر و فیلم های سه بعدی خواهد گرفت. این اسکن دیجیتالی با یک اسکنر داخل دهانی انجام می شود، و اطلاعات به داخل نرم افزار طرح لبخند سه بعدی وارد می شوند.

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

اسکنرهای داخل دهانی فوق العاده مؤثر هستند زیرا از زاویه دیدهای مختلف از داخل دهان تصویر ارائه می دهند. در طول فرایند اسکن کردن، متخصص طرح لبخند شما هر تصویر روی صفحه نمایش را در زمان واقعی نگاه خواهد کرد. این کار این اطمینان را بوجود می آورد که در زاویه های مورد نیاز تصاویر درست گرفته شده اند تا نتایج نهایی را به صورت بصری ارائه دهند. نگاه کردن به این تصاویر می تواند به شما کمک کند در طول فرایند، در وقت نیز صرفه جویی کنید، زیرا پس از اتمام مشاوره شما دیگر برای تصویر برداری بیشتر باز نخواهید گشت.

طرح لبخند دیجیتالی

طرح لبخند دیجیتالی

اجرای فرایند طرح لبخند دیجیتال

پس از آنکه اطلاعات وارد نرم افزار می شوند، دندانپزشک به آرشیو دیجیتالی فرم ها و اشکال مختلفی که می توانند در تصاویر روی دندان ها قرار بگیرند نگاه خواهد کرد. با این تصاویر می توانید روی آنچه از درمان انتظار دارید نگاه اجمالی فوری داشته باشید، علاوه بر این، آنچه دندانپزشک برای خلق یک نمونه فیزیکی در آزمایشگاه دندانپزشکی لازم دارد را در اختیار وی قرار می دهد. تصاویر و ویدئوها کمک می کنند آزمایشگاه نمونه واقعی تری بسازد، که ممکن است زیبایی چهره و دیگر جنبه های مهم را شامل شود.

بیمار در طول کل فرایند، از ابتدا تا انتها، دخیل است. مهم است که بیمار نیازها و خواسته های خود را با طراح لبخند خود در میان بگذارد. علاوه بر این، این فرصت را دارد که مدل سه بعدی و تصاویر قالب لبخندی که قرار است پس از تکمیل درمان برای او خلق شود را بهبود بخشد. وقتی طرح لبخند دیجیتالی را انتخاب می کنید، نقش راننده را ایفا می کنید. دندانپزشک ممکن است حتی بخش هایی از مدل را به طور موقت داخل دهان بیمار قرار دهد تا دیدگاه بهتری راجع به ظاهر دندان ها هنگام حرف زدن و خندیدن پس از درمان داشته باشد.

در انتها، دندانپزشک فرایند آماده سازی ترمیم های دندانی را آغاز خواهد کرد. این اغلب شامل نگه داشتن قالب یا مدل به عنوان راهنمای آماده سازی داخل دهان است. هر دندان آسیب دیده ای کشیده خواهد شد و دندان ترمیم شده به شکل ایمپلنت یا ونیر داخل دهان قرار خواهد گرفت. دندانپزشک قبل از پایان درمان، تک تک دندان ها را احیاء خواهد کرد. در نهایت، درمان با یک پولیش به اتمام خواهد رسید، که کمک می کند دندان ها ظاهری درخشان و تمیز داشته باشند.

طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی به زیباتر کردن دندان ها کمک می کند. پس از انجام کارهای لازم و تأیید طرح لبخند توسط بیمار فرایندهای لازم انجام خواهند شد، که عبارتند از:

  • سفید کردن دندان
  • استفاده از ونیرها
  • تراش و شکل دهی مینای دندان ها
  • باندینگ دندان
  • روکش دندان
  • ایمپلنت های دندانی

طرح لبخند دیجیتال چه تفاوتی با دیگر درمان ها دارد؟

گرچه دیگر دندانپزشک ها و دیگر طرح درمان ها ممکن است از جنبه های خاص تصاویر یا نرم افزار دیجیتالی بهره ببرند، اما اکثر آنها به راهکاری کامل مانند طرح لبخند دیجیتالی دسترسی دارند. بنابراین، عنصر قابل پیش بینی بودن از بین می رود، زیرا ممکن است دندانپزشک قادر نباشد به شما بگوید در انتهای فرایند، ظاهر لبخند شما دقیقاً چگونه به نظر خواهد رسید. استفاده از طرح لبخند دیجیتالی کمک می کند مشکل ناتوانی در انتقال خواسته ها و انتظارات و نیز پرسش های بدون پاسخ به دلیل عدم شفافیت برطرف شود. زیرا شما و همه اعضاء تیم مطب دندانپزشکی در یک راستا قرار خواهید داشت.

طرح لبخند دیجیتالی یکی از مهم ترین و پیشرفته ترین درمان های پیشرو در فن آوری دندانپزشکی است، زیرا این اطمینان را بوجود می آورد که کدام درمان مراقبتی دندانپزشکی برای هر بیمار بهتر است. با طرح لبخند دیجیتالی، شما در مسیر خلق طرح درمانی قرار خواهید گرفت که برای نیازهای دندانی شما منحصر بفرد است و به شما لبخندی خواهد بخشید که لیاقت آن را دارید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code