آنچه باید در مورد براکت های لینگوال یا پشت دندانی بدانید!

بریس های لینگوال از براکت هایی تشکیل شده اند که در پشت دندان ها پنهان می شوند و تقریباً غیر قابل مشاهده هستند. آنها یک راه حل مؤثر برای درمان افراد بزرگسال با بریس ها هستند، بدون آنکه مانند بریس های فلزی سنتی مشکل زیبایی ظاهری داشته باشند.

بریس های لینگوال یا پشت دندانی در مقایسه با بریس های سنتی دارای مزایای زیادی هستند، اما نقطه ضعف اصلی آنها هزینه است. در این مقاله، نحوه عملکرد ابزارهای زبانی یا پشت دندانی و برندهای مختلف موجود در بازار را برای شما توضیح خواهیم داد. ما همچنین نگاهی خواهیم داشت به قیمت های بریس های لینگوال و اینکه چگونه می توانید هزینه درمان خود را کاهش دهید.

ممکن است بخواهید نگاهی به گزینه های دیگر برای صاف کردن نامحسوس دندان ها نیز داشته باشید، به عنوان مثال مقایسه بریس های لینگوال با اینویزیلاین یا سایر الاینرهای شفاف. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا بیشتر با بریس های مخفی و اینکه آیا آنها برای شما یا فرزند نوجوان شما مناسب هستند یا خیر آشنا شوید.

بریس لینگوال چیست؟

اصطلاح “لینگوال یا زبانی” به زبان و ناحیه اطراف آن مربوط می شود. ابزارهای ارتودنتیک لینگوال در پشت دندان ها قرار می گیرند، جایی که زبان در آنجا قرار می گیرد، به این معنا که از دید ساده پنهان هستند. فقط اگر کسی دهانش را خیلی باز کند متوجه می شوید که از بریس های مخفی استفاده می کند. بریس های پشت دندانی داخل دندان به سختی قابل تشخیص هستند.

این ویژگی باعث می شود آنها برای افرادی ایده آل باشد که می خواهند دندان های خود را به طور نامحسوس صاف کنند. این می تواند نوجوانی باشد که نگران قلدری کردن است یا فرد بزرگسالی که می خواهد نگاه حرفه ای به کار داشته باشد.

آنها همچنین بین افرادی محبوب هستند که روز بزرگی مانند عروسی را در پیش دارند. شما بدون نگرانی از داشتن دهانی پر از فلز در آن عکس های مهم، می توانید لبخند صاف تری داشته باشید.

بریس های پشت دندانی بسیار متنوع هستند، زیرا می توان از آنها برای درمان طیف وسیعی از ناهماهنگی ها و مشکلات مال اکلوژن استفاده کرد.

ممکن است بشنوید که این نوع بریس ها تحت عنوان “بریس های ناشناس” (incognito) نامیده می شوند. گرچه این در واقع نام یک برند تجاری است، اما به نوعی مترادف با بریس های لینگوال است، تا حدودی به همان روشی که اینویزیلاین بریس دندانی نامرئی نامیده می شود. در ادامه این مقاله در مورد بریس های زبانی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

این نوع بریس ها چگونه عمل می کنند؟

همانند بریس های سنتی، بریس های لینگوال از یک سیستم سیم و براکت برای کشیدن تدریجی دندان ها به موقعیت مطلوب استفاده می کنند. با داشتن بیشتر انواع بریس ها، شما باید هر 6 تا 8 هفته یکبار به ارتودنتیست خود مراجعه کنید تا براکت ها سفت و تنظیم شوند.

در برخی از انواع بریس های لینگوال از براکت های استاندارد استفاده می شود و برخی از آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند برای متناسب با هر دندان خاص باشند.

از دندانپزشک بپرسید: چگونه بریس های لینگوال را تمیز می کنید؟

تمیز کردن بریس های پشت دندانی دشوار است. آنها نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند، که باعث می شود ذرات غذا راحت تر گیر کنند.

شما می توانید از یک واتر فلاسر برای دسترسی واقعی بین آنها و تمیز کردن آنها استفاده کنید.

بریس هایی کهبه صورت  سفارشی ساخته می شوند می توانند روند درمان را تسریع کنند و به ارتودنتیست شما کنترل بیشتری روی نتایج بدهند. همچنین استفاده از آنها راحت تر است زیرا معمولاً باریک تر از براکت های استاندارد هستند. با این حال، به دلیل این واقعیت که هر قطعه به صورت سفارشی ساخته شده است، هزینه بیشتری دارند.

سیم هایی که براکت ها را به یکدیگر متصل می کنند نیز می توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به صورت سفارشی درآیند. این بر اساس طرح درمانی طراحی شده توسط متخصص ارتودنسی شما خواهد بود.

براکت لینگوال یا پشت دندانی

براکت لینگوال یا پشت دندانی

مزایا و معایب بریس های لینگوال

ما قبلاً به برخی از مزایای اصلی بریس های لینگوال اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  • براکت های تقریبا نامرئی
  • می تواند طیف وسیعی از موارد را درمان کند
  • با بریس های زبانی سفارشی، زمان درمان سریع تر امکان پذیر است.

اما وجود بریس ها داخل دندان ها، معایب قابل توجهی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند:

  • قرار ملاقات های طولانی تر به دلیل تنظیمات دقیق و سیم کمانی سفارشی مورد نیاز.
  • ناراحتی به دلیل نزدیکی به زبان. گرچه بیماران معمولاً به خوبی با این نوع بریس ها سازگار می شوند، اما در ابتدا زخم های زبان شایع هستند.
  • به دلیل موقعیت آنها داخل دهان، تمیز کردن آنها سخت است. تمیز کردن اطراف براکت ها، زمانی که حتی می توانید آنها را ببینید، به اندازه کافی دشوار است!
  • بریس های زبانی موقتی باعث نوک زبانی حرق زدن می شوند زیرا براکت ها در موقعیت زبان هنگام صحبت اختلال ایجاد می کنند.

و قیمت بریس های زبانی… اما بعداً به آن خواهیم رسید. ابتدا، اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به برخی از تفاوت های خاص بین بریس های زبانی، سنتی و نامرئی.

بریس های فلزی لینگوال در مقایسه با بریس های سنتی

به طور کلی، بریس های لینگوال قیمت بیشتری نسبت به بریس های فلزی سنتی دارند. این امر بویژه برای آن دسته از بریس هایی صادق است که به صورت سفارشی برای قرار گرفتن پشت دندان های شما ساخته شده اند. علاوه بر هزینه های ساخت، تنظیم آنها در هر جلسه بیشتر طول می کشد، بنابراین شما برای زمان دندانپزشک خود در طول دوره درمان هزینه بیشتری می پردازید. به همین دلیل است که همه کلینیک ها سیستم بریس های زبانی سفارشی را ارائه نمی دهند.

از دندانپزشک بپرسید: آیا بریس های لینگوال می توانند کجی دندان ها را برطرف کنند؟

بریس های لینگوال درست مانند بریس های فلزی عمل می کنند، با این تفاوت که به جای جلو، در پشت دندان ها ثابت می شوند.

در حالی که بریس های لینگوال به طور کلی در درمان ارتودنسی موفق هستند، در عین حال که محافظه کارانه هستند، مشکلاتی نیز به همراه دارند. بزرگ ترین مشکل به زبان مربوط است، زیرا ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا زبان شما به بریس ها عادت کند، و ممکن است منجر به بروز تحریک شود.

غذا خوردن با بریس های زبانی نیز می تواند دشوارتر باشد. با این حال، برای بسیاری از افراد، بریس های زبانی هم به دلیل اثر بخشی و هم به دلیل نامرئی بودن آنها، ارزش تحمل این دردسر را دارند.

یکی از مزایای دیگر ابزارهای لینگوال این است که: هر گونه آسیب به دندان ها نسبت به بریس های سنتی کمتر قابل مشاهده است. این امکان وجود دارد که هنگام داشتن بریس های ثابت، به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان، مقداری پلاک یا لکه های سفید (کلسیفیکاسیون) روی دندان ها باقی بگذارند. اگر در طول زمانی که از بریس ها در پشت دندان های خود استفاده می کنید این اتفاق رخ دهد، حداقل آسیب آن آشکار نخواهد بود.

بریس های لینگوال معمولاً نخستین گزینه برای بریس های کودکان نیستند، اما نوجوانان و حتی کودکان بزرگ تر می توانند از آنها استفاده کنند، به شرطی که دندان های آنها به اندازه ای بزرگ باشند که بتوان براکت ها را به آنها چسباند.

براکت لینگوال یا پشت دندانی

براکت لینگوال یا پشت دندانی

بریس های لینگوال در مقایسه با بریس های نامرئی

اگر می خواهید بریس هایی داشته باشید که فوراً قابل مشاهده نباشند، دو انتخاب اصلی شما بریس های مخفی و بریس های نامرئی مانند اینویزیلاین هستند.

بریس های نامرئی روشی کاملاً متفاوت برای صاف کردن دندان ها بدون استفاده از سیم یا براکت هستند. در عوض، از یک سری الاینرهای پلاستیکی شفاف استفاده می شود تا دندان ها را به آرامی به موقعیت مطلوب خود هدایت کنند. بریس های لینگوال در مقایسه با الاینرهای اینویزیلاین نیز کمتر قابل مشاهده هستند.

گرچه آنها “نامرئی” نامیده می شوند، اما اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید، در واقع می توانید افرادی را که از آنها استفاده می کنند را شناسایی کنید. با این حال، بریس های پشت دندانی به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً پنهان شوند، مگر اینکه دهان خود را خیلی باز کنید.

تعدادی از مزایای اینویزیلاین وجود دارند که آنها را به یک جایگزین خوب برای بریس های زبانی تبدیل می کنند:

  • الاینرها متحرک (قابل جابجایی) هستند، بنابراین تمیز کردن دندان ها و بریس ها بسیار آسان تر است.
  • محدودیت های کمتری برای چیزهایی که می خورید یا می نوشید وجود دارند (تا زمانی که دندان های خود را قبل از تعویض آنها تمیز کنید). توجه داشته باشید که در طول درمان دندان های شما درد می کنند، بنابراین گاز زدن به خوراکی های سفت ممکن است دشوار باشد.
  • هیچ بخش فلزی وجود ندارد که به زبان شما آسیب وارد کند یا باعث بروز زخم های دهانی شود. با این حال، لبه های الاینرها می توانند باعث بریده شدن گونه ها یا زبان شما شوند.
  • اینویزیلاین به طور کلی ارزان تر از بریس های لینگوال است.

الاینرهای شفاف مانند اینویزیلاین که آنها را در مطب دریافت می کنید، برای 90% موارد مناسب هستند. با این حال، اگر مال اکلوژن بسیار شدید داشته باشید، ممکن است به بریس های ثابت نیاز داشته باشید.

مقایسه بریس ها

شما می توانید براکت های شفاف را در نظر بگیرید، که گرچه از نمای نزدیک قابل مشاهده هستند، اما ظریف تر از براکت های فلزی سنتی هستند. آنها معمولاً مقرون به صرفه تر از بریس های پشت دندانی هستند و تعادلی بین هزینه، اثربخشی و ظاهر ارائه می دهند.

در اینجا یک جدول مقایسه مرجع آسان برای سه نوع بریس شرح داده شده در بالا آورده شده اشت: سنتی، پشت دندانی و نامرئی

نوع بریس پشت دندانی الاینر نامرئی فلزی سنتی
هزینه تخمین زده شده 5000 دلار تا 13000 دلار 3500 دلار تا 8500 دلار 2500 دلار تا 7000 دلار
ظاهر پشت دندان پنهان شده اند؛ تقریباً غیر قابل مشاهده هستند به سختی قابل توجه هستند؛ قابل حذف هستند خیلی قابل مشاهده هستند
مناسب برای همه موارد 90 درصد موارد همه موارد
طول درمان معمولی 14 تا 20 ماه 12 تا 20 ماه 14 تا 20 ماه
دفعات قرار ملاقات 8 تا 12 هفته 8 تا 12 هفته 6 تا 8 هفته
مدت قرار ملاقات 45 دقیقه 20 دقیقه 20 دقیقه
تمیز کردن برای تمیز کردن صحیح به تلاش ویژه نیاز دارید برای تمیز کردن قابل برداشتن هستند. دندان ها مثل همیشه تمیز می شوند. برای تمیز کردن صحیح به تلاش ویژه نیاز دارید.
براکت لینگوال یا پشت دندانی

براکت لینگوال یا پشت دندانی

انواع بریس های لینگوال

هنگامی که تصمیم گرفتید این نوع بریس مد نظر شما است، باید بین برندها و سبک های مختلف یکی را انتخاب کنید.

بریس های Incognito

نام تجاری Incognito بریس های خود را در آلمان با استفاده از فناوری طراحی کامپیوتری پیشرفته تولید می کند. هر براکت برای قرار گرفتن روی یک دندان خاص قالب گیری می شود و تا حد امکان صاف ساخته می شوند. به این معنا که احتمال ایجاد اختلال در گفتار توسط بریس ها یا ایجاد التهاب در دهان کمتر خواهد بود.

بریس های زبانیIncognito  از آلیاژ طلا ساخته شده اند که احتمال واکنش های آلرژیک را به شدت کاهش می دهد. بریس هایIncognito  قیمتی بالایی دارند. برندهای دیگر با قیمت کمتر در دسترس هستند اما هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

بریس های Incognito Lite نیز تولید می شوند که راه حل مقرون به صرفه تری برای بیمارانی هستند که فقط باید شش یا هشت دندان جلوی خود را صاف کنند- قیمت آنها تقریباً نصف یک ست کامل است.

بریس های Inbrace

Inbrace برند دیگری از بریس های پشت دندانی است. آنها با استفاده از سیم های هوشمند که امضای آنها هستند، دندان ها را همراستا می کنند. این سیم های هوشمند با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی دندان ها را به صورت خود به خود حرکت می دهند و می تواند همه چیز را، از وجود فاصله گرفته تا فشردگی و بایت را درمان کند.

سیم های هوشمند برای دهان شما به صورت سفارشی تولید می شوند و با استفاده از فشار ملایم دندان های شما را به آرامی و به طور مداوم در یک موقعیت همراستا قرار می دهند. یکی از مزایای بزرگ Inbrace این است که بدون نیاز به تریدر می توانید دندان های خود را نخ دندان بکشید، بنابراین حفظ سلامت دهان و دندان ها در طول این فرآیند آسان تر خواهد بود.

هزینه Inbrace با هزینه اینویزیلاین قابل مقایسه است که می تواند از 3500 تا 8500 دلار باشد.

سیستم های لینگوال خود تنظیم شونده

افرادی که از بریس های مخفی استفاده می کنند می توانند از مزایای فناوری خود تنظیم شونده ای بهره مند شوند که در آنها از سیمی استفاده می شود که به طور خود به خود و به تدریج تنظیم می شود. این باعث می شود در مقایسه با روش سنتی سفت کردن هر چند هفته یکبار، تجربه راحت تری داشته باشند.

سیستم های غیر سفارشی

برای بیمارانی که خواستار محافظه کارانه بودن بریس های مخفی هستند اما نمی توانند قیمت بالای برندهای سفارشی را بپردازند، گزینه هایی مانند بریس های Forestadent وجود دارند. این سیستم در آلمان از قطعات استاندارد ساخته شده است و ادعا می کند که “مسطح ترین براکت زبانی در جهان” است. براکت ها بدون هیچ گونه سفارشی سازی گران قیمت لابراتواری، مستقیماً پشت دندان ها ثابت می شوند.

این سبک ارزان تر، مناسب تر از بریس های لینگوال برای بیمارانی است که دندان های آنها تنها مقدار اندکی کج هستند. برای کارهای ارتودنسی پیچیده تر، یک برند سفارشی مؤثرتر خواهد بود.

قیمت بریس های لینگوال چقدر است؟

در موارد ساده با یک برند استاندارد، بریس های لینگوال حدود 5000 دلار قیمت دارند، در حالی که درمان پیچیده تر با برندهای سفارشی بریس های پشت دندانی تا 13000 دلار هزینه دارد.

همه متخصصان ارتودنسی برای انجام درمان با ابزارهای زبانی یا پشت دندانی آموزش دیده نیستند. معمولاً یک مختص یک منطقه خاص است است، به این معنا که به دلیل تخصص مورد نیاز، هزینه بیشتری برای بریس های لینگوال پرداخت می کنید. و به خاطر داشته باشید، با بریس های سفارشی، شما برای زمان و تلاشی که برای شکل دادن به آنها می کنید تا کاملاً متناسب با دندان های شما باشند، هزینه می کنید.

مانند هر نوع درمان دندانپزشکی دیگری، قیمت های بریس های لینگوال نیز می تواند در نواحی مختلف بسیار متفاوت باشد. قیمت هایی که ارتودنتیست ها دریافت می کنند معمولاً بر اساس هزینه زندگی و اداره یک کسب و کار در آن مکان است. بنابراین، بریس های لینگوال در شهرهای بزرگ ممکن است قیمت بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشند که اجاره و غیره کمتر است.

وقتی در مورد قیمت بریس های لینگوال در نزدیکی خود تحقیق می کنید، ارزش آن را دارد که به کلینیک ارتودنسی محلی خود سری بزنید. کمی جلوتر بروید، این جستجو می تواند باعث شود در طول درمان صدها دلار صرفه جویی کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در طول درمان ارتودنسی خود با بریس های لینگوال به معاینات منظم نیاز خواهید داشت، بنابراین باید هزینه و زمان هر بار مراجعه به کلینیک انتخابی خود را در نظر بگیرید.

هنگام پرس و جو در مورد قیمت ها، همچنین بررسی کنید که چه سطحی از مراقبت های بعدی در این هزینه گنجانده شده است. این ممکن است شامل ویزیت های بعدی و نگهدارنده های دندانی باشد، که برای نگه داشتن دندان ها در موقعیت جدید خود لازم هستند.

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه بریس های مخفی

به غیر از مراجعه به یک ارتودنتیست در منطقه محلی خود، راه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است با انجام آنها بتوانید در هزینه بریس های خود صرفه جویی کنید.

  • ترکیب و مطابقت: در نظر بگیرید که بریس های لینگوال را روی قوس دندانی بالای خود قرار دهید، اما بریس های فلزی سنتی یا بریس های شفاف روی قوس دندانی پایینی قرار دهید زیرا دندان های فک پایین هنگام لبخند کمتر دیده می شوند.
  • یک جایگزین ارزان تر مانند الاینرهای شفاف را در نظر بگیرید: اینها روی دندان های شما قرار می گیرند و تقریباً نامرئی هستند. همانطور که قبلاً توضیح دادیم، آنها نسبت به بریس های لینگوال مزایای زیادی دارند، اما بویژه، کمتر بودن هزینه آنها باعث شده است به گزینه ای جذاب تبدیل شوند.
  • درباره برندهای مختلف تحقیق کنید: ما قبلاً به برخی از برندهای شناخته شده تر اشاره کردیم، اما برندهای کمتر شناخته شده دیگر ممکن است مقرون به صرفه تر باشند. از دندانپزشکان مختلف بپرسید که کدام برند (ها) را توصیه می کنند و چرا.
  • هزینه را تقسیم کنید: از متخصصین ارتودنسی بپرسید که آیا طرح های پرداختی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهند هزینه درمان را تقسیم کنید. گرچه این امر باعث صرفه جویی در هزینه های شما نمی شود، اما می تواند بریس ها را قابل استطاعت تر کند. مطمئن شوید که یک طرح سود 0% دریافت می کنید، در غیر این صورت هزینه بسیار بیشتری را پرداخت خواهید کرد.
  • طرح های بیمه: اگر بیمه دندانپزشکی دارید، باید بررسی کنید که آیا طرح شما بخشی از هزینه درمان ارتودنسی را پوشش می دهد یا خیر. طرح های پایه معمولاً فقط کارهای ضروری دندانپزشکی را پوشش می دهند، اما برخی از بهترین طرح های بیمه دندانپزشکی ممکن است امکان بازگرداندن بخشی از هزینه بریس های ارتودنسی به شما را فراهم کنند.
براکت لینگوال یا پشت دندانی

براکت لینگوال یا پشت دندانی

نحوه نصب بریس های پشت دندانی

اکنون بیایید ببینیم که طی فرایند نصب این بریس ها در واقع انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم.

نخستین کاری که ارتودنتیست شما انجام می دهد این است که از دندان های شما قالبی تهیه کند. این کار معمولاً با استفاده از قالب دندانی انجام می شود. براکت های استاندارد باید زودتر آماده شوند.

برای بریس هایی که به صورت سفارشی ساخته می شوند، الگوی دیجیتالی یا قالب دندان های شما برای لابراتوار ارسال می شود، جای که در آنجا بریس های شما ساخته می شوند. این فرآیند معمولاً حدود شش هفته طول می کشد و سپس آنها برای نصب آماده می شوند.

متخصص ارتودنسی شما از چسب مخصوص دندانپزشکی استفاده می کند تا هر براکت را به طور ایمن به دندان درست بچسباند. از آنجا که قرار دادن بریس در پشت دندان ها یک فرآیند کاملاً دشوار است، ممکن است این روند در دو بار مراجعه انجام شود. از دندانپزشک خود بپرسید که چه انتظاری باید داشته باشید.

هر 8 تا 12 هفته یکبار معاینه منظم خواهید داشت. در این معاینات، متخصص ارتودنسی پیشرفت درمان شما را با نتایج مورد انتظار بررسی خواهد کرد. سپس تنظیماتی را روی سیم متصل کننده براکت های بریس شما انجام خواهد داد. کشش مداوم روی دندان ها باعث می شود که دندان ها به حرکت خود در جهت درست ادامه دهند.

از آنجا که بریس های مخفی این امکان را برای شما فراهم می کنند که دید واضحی از دندان های خود داشته باشید، می توانید سریع تر- اغلب تنها در عرض چند هفته پس از شروع درمان- متوجه نتایج شوید.

این طبیعی است که اولین باری که بریس ها پشت دندان های بیماران قرار می گیرند، کمی ناراحتی را تجربه کنند، اما اکثر آنها به سرعت عادت می کنند. می توان از موم ارتودنسی برای پوشاندن هر قسمتی استفاده کرد که زبان را تحریک می کند، و پاراستامول می تواند هر گونه درد پس از نصب اولیه و تنظیمات بعدی را تسکین دهد.

برخی از بیماران بعد از نصب بریس های خود دچار نوک زبانی حرف زدن می شوند، اما معمولاً بعد از چند روز از بین می رود.

اکثر درمان ها با بریس های پشت دندانی 18-12 ماه طول می کشند، گرچه برای مواردی که کمتر پیچیده هستند ممکن است به سرعت شش ماه طول بکشد، در حالی که برخی از موارد می توانند چندین سال طول بکشند.

بررسی بریس های لینگوال

نکاتی که برای مدیریت بریس های زبانی توصیه می شوند عبارتند از:

  • مسواک برقی با سری مخصوص ارتودنسی
  • موم و دستمال ارتودنسی برای خشک کردن دهان قبل از استفاده از آن
  • مسواک های بین دندانی
  • دهانشویه و خوشبو کننده دهان
  • نی ها
  • واتر فلاسر

در نهایت، اگر می خواهید چند بررسی صادقانه از بریس های زبانی داشته باشید، سعی کنید از دوستان و همکاران خود بپرسید. از آنجا که این بریس ها بسیار نامشخص هستند، ممکن است شخصی که می شناسید بدون اینکه متوجه شوید آنها را داشته است!

از دندانپزشک بپرسید: آیا افراد بزرگسال می توانند بریس های زبانی را دریافت کنند؟

بریس های لینگوال یک روش برای صاف کردن دندان ها هستند که معمولاً برای افراد بزرگسالی استفاده می شوند که بین دندان های آنها فاصله وجود دارد، دندان های جلو آمده، فشرده و سایر مشکلات دندانی را دارند. هر کسی می تواند بریس های زبانی یا پشت دندانی را دریافت کند.

آنها بویژه برای افراد بزرگسالی بسیار عالی هستند که از داشتن بریس های فلزی سنتی خجالت می کشند زیرا آنها پشت دندان های شما قرار می گیرند.

براکت لینگوال یا پشت دندانی

براکت لینگوال یا پشت دندانی

نتیجه گیری

بریس های لینگوال از براکت هایی تشکیل شده اند که در پشت دندان ها، در کنار زبان قرار می گیرند و توسط یک سیم به یکدیگر متصل می شوند. دلیل اصلی انتخاب این بریس ها توسط افراد این است که هیچ کس دیگری نمی داند که شما آنها را استفاده کرده اید. در حالی که آنها راهی مؤثر برای صاف کردن دندان ها هستند، اما بسیار پرهزینه هستند- بخصوص اگر نوع سفارشی آنها را انتخاب کرده باشید- و در طول دوره تنظیم، معمولاً به مدت سه تا چهار هفته نخست استفاده، بسیار ناراحت کننده هستند.

اگر به دنبال جایگزین ارزان تری برای بریس های لینگوال هستید که تشخیص آن تقریباً غیرممکن است، اینویزیلاین یا گزینه های مقرون به صرفه تر را در نظر بگیرید.

دریافت بریس های لینگوال ارتودنسی یا هر نوع بریس دیگری یک تصمیم بزرگ است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا در مورد آنچه برای شما مناسب است تصمیم بگیرید.

پرسش های متداول در مورد بریس های لینگوال یا پشت دندانی

بریس لینگوال چیست؟

مشخصه ویژه براکت های لینگوال براکت هایی هستند که به پشت دندان ها یا سمت «زبانی» دندان ها چسبانده می شوند. این قرارگیری پنهان به این معناست که آنها فقط در صورتی قابل مشاهده هستند که دهان خود را زیاد باز کنید. درست مانند بریس های معمولی، بریس های لینگوال از سیم برای همراستا کردن تدریجی دندان ها استفاده می کنند.

آیا بریس های لینگوال بهتر از اینویزیلاین هستند؟

لزوما هیچ یک بهتر از دیگری نیست. با این حال، بریس های لینگوال نسبت به بریس های اینویزیلاین می توانند موارد پیچیده تری را درمان کنند، به این معنی که همچنان می توانید درمان محافظه کارانه ای برای مال اکلوژن خود دریافت کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code