گریلز دندان چیست؟ آیا برای دندان ها مضر است؟

گریلز دندان چیست؟

گریلزهای دندان، پوشش های تزئینی هستند که اغلب از فلزات گرانبهایی مانند طلا، نقره ساخته شده اند و با جواهرات تزئین شده اند و روی یک یا چند دندان یا چسبانده و یا چفت می شوند.

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) در واقع می گوید هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد گریلزها خیلی مضر باشند. اما آنها همچنین هیچ گونه مطالعه ای را نیافته اند که ثابت کرده باشد آنها بی خطر هستند. بنابراین اگر به فکر افزودن این جواهرات به دهان خود هستید، ابتدا به تمام حقایق در مورد آنها دسترسی پیدا کنید تا ببینید آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر، سپس برای دریافت آنها اقدام کنید.

گریلزهای دندان به لطف هنرمندان ورزشکاران مشهور و دیده شدن در رسانه های عمومی و اجتماعی، این روزها به شهرت گسترده ای رسیده اند و بسیاری از نوجوانان و افراد بزرگسال به فکر استفاده از آنها افتاده اند. آنها گزینه هایی محبوب. مرسوم، و مد روز هستند. هر کسی ممکن است با دیدن براق آنها بخواهد لبخند خود را با این ابزارهای درخشان تزئین کند.

آنها به طور کلی متحرک هستند اما برخی از افرادی که از گریلز ها استفاده می کنند، دندان های خود را با روکش های طلایی تعویض می کنند تا برای همیشه شبیه یک گریلز باشند.

گاهی اوقات آنها با روکش های دندانی که شبیه گریلزها هستند اشتباه گرفته می شوند. آنها معمولاً توسط دندانپزشک ساخته می شوند، اما نمونه های آماده آنها نیز وجود دارند که می توان آنها  رابه صورت آنلاین خریداری  کرد که مقرون به صرفه تر هستند.

اگر برای دریافت گریلزهای دندان ها جدی هستید، با دندانپزشکان خود در مورد آنها صحبت کنید.

مضرات گریلز دندان

مضرات گریلز دندان

گریلزهای دندان چه خطراتی می توانند داشته باشند؟

انواع مختلفی از خطرات برای استفاده از گریلزها وجود دارند که شما قبل از تصمیم گیری برای دریافت آنها باید از آنها آگاه باشید:

  • غذا، رسوبات و باکتری ها: گریلزها ارتباط مستقیمی با تشکیل پلاک و پوسیدگی های دندانی دارند. ذرات غذا و رسوبات می توانند به سختی بین دندان ها و گریلزها گیر کنند و انباشته شوند. باکتری ها اسید تولید می کنند که می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود. باکتری ها با بوی بد دهان نیز ارتباط دارند.
  • چسب: هر گونه چسبی که برای اتصال یک گریلز به دندان های شما نیاز است، حاوی مواد شیمیایی خاص است و می تواند باعث آسیب به دندان ها و لثه های شما شود.
  • فرسایش: گریلزها می توانند به راحتی موجب فرسایش مینای دندان های مقابل خود شوند که برای سالم نگه داشتن دندان ها ضروری هستند.
  • آلرژی: شما ممکن است به فلز و مواد دیگری که برای ساخت گریلزها از آنها استفاده می شود آلرژی داشته باشید. بنابراین این احتمال وجود دارد که گریلزها باعث تحریک بافت های دهان اطراف خود شوند.
  • جویدن و صحبت کردن: یک گریلز بزرگ در جای نادرست می تواند روی جویدن و صحبت کردن شما تأثیر منفی بگذارد.
  • ساخت گریلز خود را با مواد با احتمال حساسیت کمتر سفارش دهید: برخی نمونه های ارزان قیمت آنها نیز در بازار وجود دارند که اغلب از فلزات پایه ساخته می شوند که می توانند تحریک کننده باشند و باعث بروز واکنش های آلرژیک شوند.
  • تغییر رنگ دندان های دیگر: اصطحکاک و فرسایش شدید گریلزها با دندان های دیگر ممکن است باعث تغییر رنگ آنها شود، بنابراین وقتی طرفداران این جواهرات تصمیم می گیرند دیگر از آنها استفاده نکنند، معمولاً نیاز دارند دندان های خود را سفید کنند (آفیس بلیچینگ انجام دهند).
مضرات گریلز دندان

مضرات گریلز دندان

چگونه باید از گریلزهای دندان خود مراقبت کرد؟

شما با برداشتن این چند قدم می توانید اطمینان حاصل کنید که گریلزها و دهان شما هم تمیز و هم سالم هستند.

  • قبل از غذا خوردن و تمیز کردن دندان های خود، گریلزها را از دهان خارج کنید.
  • در کنار مسواک زدن دقیق، برای کمک به حذف ذرات غذا و پلاک های گیر کرده، هر روز نخ دندان بکشید.
  • گریلز دندان خوود را هر روز تمیز کنید تا از شر باکتری ها و رسوبات خلاص شوید.
  • برای جلوگیری از مشکلات، مدت زمان صرف شده برای استفاده از گریلزهای خود را محدود کرده و آنها را به ندرت و تنها در صورت لزوم بپوشید.
  • از استفاده از موادی پاک کننده جواهرات یا هر چیزی که برای دستگاه گوارش مضر است خودداری کنید.
  • تحقیق کنید که دقیقاً از چه موادی برای ساخت گریلز شما استفاده شده است و با استفاده از مواد مناسب برای تمیز کردن آنها، هم از ایجاد بستر مناسب برای رشد باکتری ها خودداری کنید، و هم از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.
  • هنگام درآوردن و گذاشتن گریلز خود روی دندان بسیار مراقب باشید تا به دندان خود آسیب وارد نکنید.
  • علاوه بر این، هیچ گونه تغییر در گریلز خود ایجاد نکنید و از امتحان کردن چسب های مختلف برای چسباندن آن اجتناب کنید. این می تواند منجر به بروز مشکلات عمده ای شود که نیاز به کمک اورژانسی پزشک خواهند داشت.
  • به توصیه های دندانپزشک خود در مورد مواد گریلز، واکنش های آلرژیک و هزینه ها دقت کنید.

آنها می گویند، “مدها می آیند و می روند، اما سبک برای همیشه باقی می ماند.” بنابراین آیا می خواهید لبخند شما زیبا شود و زیبا بماند. با مشورت با دندانپزشک خود اطمینان حاصل کنید که آیا گریلزها برای دندان ها و لبخند شما مناسب هستند یا خیر.

گریلزها ممکن است برای مدتی مرسوم باشند، اما دندان هایی به درخشانی مروارید، هرگز از مد نمی افتند.

4/5 (1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code