خطرات همراه با پیرسینگ دندان

شما احتمالاً چیزهایی درباره پیرسینگ یا سوراخ کردن گوش، بدن، و حتی پیرسینگ ناحیه دهان شنیده اید. اما پیرسینگ یا سوراخ کردن دندان چطور؟ این فرایند عبارت است از قرار دادن یک جواهر، سنگ یا دیگر انواع جواهرات روی یک دندان داخل دهان.

گرچه این روش می تواند به لبخند شما مقداری درخشش اضافه کند، اما بدون خطر هم نیست.

به خواندن این مقاله ادامه دهید تا یاد بگیرید که سوراخ کردن دندان چگونه انجام می شود و چه عوارض احتمالی دارد؟

پیرسینگ دندان چیست؟

برای پیرسینگ دندان، سوراخ داخل دندان ایجاد نمی شود. در عوض، جواهرات به دقت به سطح دندان متصل می شوند. جواهرات در اشکال و اندازه های مختلف در دسترس هستند. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از الماس، یاقوت کبود، یاقوت سرخ، و کریستال.

پیرسینگ دندان معمولاً روی یک دندان در جلوی دهان ، دور از منطقه لثه ها انجام می شود.

یک پیرسینگ موقت دندان می تواند تا 6 هفته دوام داشته باشد. اگر شما قصد استفاده از یک پیرسینگ نیمه دائمی دندان را داشته باشید، می توانید آن را تا هر زمانی که دوست دارید نگه دارید.

خطرات پیرسینگ دندان

خطرات پیرسینگ دندان

فرایند انجام پیرسینگ دندان

فرایند پیرسینگ دندان نسبتاً ساده است. قبل یا بعد از قرار گرفتن جواهر روی دندان خود، نباید هیچ گونه دردی را تجربه کنید.

  • آماده سازی دندان. قبل از این فرایند، مینای دندان تمیز و آماده می شود. از اسید اچ برای تمیز کردن دندان استفاده می شود.
  • اعمال کامپوزیت. یک عامل چسباننده و پس از آن کامپوزیت (یک ماده رزین ساخته شده برای دندان) روی منطقه ای از دندان اعمال می شود که قرار است جواهرات شما قرار بگیرند.
  • جایگذاری جواهر. سپس، کارشناس پیرسینگ یا دندانپزشک از ابزارهایی برای محافظت از جواهرات داخل کامپوزیت استفاده خواهد کرد.
  • خشک کردن. یک لامپ مخصوص کامپوزیت را کیور (یا سفت) می کند. این کار تنها حدود 20 تا 60 ثانیه طول می کشد تا جواهر روی کامپوزیت ثابت شود.
  • مراقبت های بعد از پیرسینگ دندان. شما باید از محکم مسواک زدن دندان های خود و خوردن غذاهای تند و یا چسبناک اجتناب کنید. مهم است که پس از پیرسینگ دندان بهداشت دهان و دندان به خوبی حفظ شود. علاوه بر این، سعی کنید از لمس کردن یا بازی کردن با جواهرات خود اجتناب کنید.

به طور معمول، استفاده از دریل برای ایجاد یک سوراخ داخل دندان نیاز نیست، هرچند برخی افراد ممکن است از یک متخصص بخواهند دندان آنها را با یک دریل سوراخ کند.

حلقه های دندان با ایجاد سوراخ داخل دندان استفاده می شوند تا حلقه بدون هیچ خطری به دندان متصل شود. به دلیل آسیب برگشت ناپذیری که در پی ایجاد سوراخ داخل دندان به دندان وارد می شود این روش توصیه نمی شود.

چه کسی پیرسینگ دندان را انجام می دهد؟

شما می توانید پیرسینگ دندان را در مطب دندانپزشکی یا توسط متخصص انجام این کار انجام دهید. مانند هر نوع پیرسینگ دیگری، به دنبال یک فرد حرفه ای آموزش دیده در این زمینه باشید که در یک محل بهداشتی و استریل کار کند. حتی برخی از دندانپزشکان نیز این فرایند را انجام می دهند.

برای برداشتن یک جواهر دندان، می توانید صبر کنید تا به طور طبیعی کنده شود یا از یک دندانپزشک بخواهید آن را برای شما بردارد.

آیا پیرسینگ دندان عوارض جانبی دارد؟

یکی از بزرگترین نگرانی های مربوط به پیرسینگ های دندان این است که احتمال کنده شدن جواهرات از روی دندان و بلعیده شدن آنها توسط فرد یا فرو رفتن آنها در مجرای تنفسی فرد وجود دارد.

دیگر خطرات و مشکلات احتمالی عبارتند از:

  • حساسیت دندان
  • واکنش آلرژیک
  • لب پر شدن یا آسیب دیدن دندان های مجاور
  • فرسایش یا ساییدگی مینای دندان
  • التهاب لثه یا تحلیل رفتگی لثه در اطراف جواهرات
  • آسیب به لب ها، در صورت برخورد یا ساییده شدن جواهرات به بافت آنها
  • پوسیدگی دندان به علت عدم مسواک زدن صحیح
  • بوی بد در دهان
  • عفونت دهان

علاوه بر این، فرآیند آماده سازی و محیا کردن سطح دندان برای پیرسینگ دندان اغلب می تواند باعث ایجاد تغییرات دائمی روی سطح دندان ها شود. تحقیقات محدودی در مورد بی خطر بودن استفاده طولانی مدت از جواهرات روی دندان ها و پیرسینگ وجود دارد. همه دندانپزشکان این خدمات را ارائه نمی دهند.

خطرات پیرسینگ دندان

خطرات پیرسینگ دندان

چرا پیرسینگ دندان انجام می دهید؟

دلایل بسیاری وجود دارد که افراد پیرسینگ دندان را انتخاب می کنند. برای برخی افراد، آنها نوعی مد محبوب و روشی برای به نمایش گذاشتن سبک پوشش آنها است.

پیرسینگ- اگر در محل مناسب قرار گیرد- ممکن است باعث پنهان شدن تغییر رنگ دندان یا یک لکه روی دندان شود.

همچنین می تواند توجه را از دندان های نامنظم شما دور کند و گاهی اوقات برای پر کردن شکاف های کوچک بین دندان ها استفاده می شود.

بسیاری از مردم نیز پیرسینگ های دندان را دوست دارند زیرا آنها می توانند یک فرایند موقتی، با حداقل میزان تهاجمی بودن و بدون درد باشند.

هزینه پیرسینگ دندان چقدر است؟

قیمت ها متفاوت هستند. وقتی در حال بررسی قیمت ها هستید، اطمینان حاصل کنید که با یک فرد حرفه ای در زمینه پیرسینگ دندان صحبت می کنید.

از آنجا که این یکی از فرایندهای زیبایی است، بعید است که بیمه درمانی هزینه های آن را پوشش دهد.

نکات کلیدی

پیرسینگ دندان یک فرایند مد روز است که عبارت است از قرار دادن جواهرات روی دندان ها.

این کار با تعبیه جواهر روی کامپوزیتی انجام می شود که روی سطح دندان شما اعمال می شود. این یک فرایند موقت است که مانند دیگر تکنیک های پیرسینگ دهانی، خطرات چندانی را بوجود نمی آورد. با این حال، جواهرات دندان می توانند منجر به بروز عوارضی شوند.

توصیه می شود تنها افرادی که دهان سالم و عادات بهداشتی دهان و دندان خوب دارند به فکر انجام این کار باشند.

مهم است که هر 6 ماه یک مرتبه برای معاینات دندانپزشکی مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که جواهرات به دندان ها یا لثه های شما آسیب نمی زنند. شما تصمیم به انجام پیرسینگ دندان گرفته اید، مطمئن شوید که مرکز حرفه ای معتبر با کادر مجرب را برای انجام این روش پیدا می کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code