• info@dr-azarakhsh.com
  • تماس با ما: 32248378(086)
  • اراک، عباس آباد، مقابل هلال احمر، خیابان عضد، ساختمان پزشکان میراحمد، طبقه چهارم

آرشیو مقالات آموزشی دندانپزشکی

۲۰ آبان ۱۳۹۷

معمولاً التهاب لثه (Gingivitis) پیشرفت می کند و به بیماری لثه (پریودنتیت Periodontitis) تبدیل می شود. با این حال، مهم است بدانید که در همه ی موارد التهاب لثه به بیماری لثه تبدیل نمی شود. ادامه مطلب

۱۲ آبان ۱۳۹۷

با رعایت دقیق بهداشت و مراجعه ی منظم به دندانپزشک، می توان دندان پر شده را برای یک عمر حفظ کرد. اما علیرغم مراقبت از آنها، عوامل متعددی هستند که می توانند منجر به شکست درمان ریشه ی دندان شوند، ادامه مطلب

۶ آبان ۱۳۹۷

درمان های پیت و فیشور سیلانت از جمله روش های متعددی هستند که می توانند به طور موقت مانع پیشرفت پوسیدگی دندان ها شوند زیرا این پوسیدگی ها منجر به حفره های دندان می شوند. ادامه مطلب

۲۲ مهر ۱۳۹۷

چرا ممکن است یک دندان به درمان مجدد یا عصب کشی مجدد نیاز داشته باشد؟ همانطور که ممکن است برای هر فرایند دندانی یا پزشکی دیگری اتفاق بیافتد، ممکن است دندان پس از درمان اولیه ی ریشه طبق انتظار بهبود نیابد. ادامه مطلب

۱۷ مهر ۱۳۹۷

بهترین راه برای پیشگیری از نیاز به درمان ریشه بسیار ساده است- تنها کافی است بهداشت دهان و دندان های خود را به خوبی رعایت کنید. مهم نیست چقدر در زندگی پر مشغله هستید، چند بچه دارید یا زمانی که … ادامه مطلب

۱۲ مهر ۱۳۹۷

پر کردن دندان و یا قرار دادن روکش روی آن از جمله درمان های ترمیمی دندانپزشکی هستند که برای حفظ دندان انجام می شوند. گرچه هدف این دو گزینه یکسان است اما هر یک از آنها در شرایط مختلفی کاربرد دارند و برای انتخاب از بین آنها باید همه ی جوانب مورد بررسی قرار گیرند. ادامه مطلب

۵ مهر ۱۳۹۷

برای انجام درمان ریشه به صورت موفق، متخصص درمان ریشه باید ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشد. صرفنظر از ادعای کارخانه های تولید کننده ی این ابزارها، همه ی آنها باید دارای یک دسته ویژگی های کلی باشند. ادامه مطلب

۲۶ شهریور ۱۳۹۷

میزان عفونت موجود در کانال ریشه. عفونت های مزمن شدید در دراز مدت همراه با ترشح چرک ممکن است نیاز به آماده سازی و داروی بیشتری داشته باشند در نتیجه هزینه ی آن ها بیشتر خواهد بود. ادامه مطلب

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

یکی از این عوامل، عدم وجود عفونت کانال ریشه است که درون استخوان گسترش یافته باشد. به عبارت دیگر، هرچه دندان زودتر درمان شود نتایج بهتری خواهد داشت. بنابراین اگر دندان شما به درمان ریشه نیاز دارد آن را به تعویق نیاندازید! ادامه مطلب

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

زمانی که به درمان ریشه فکر می‌کنید، احتمالا یک درمان دردناک برای دندان را در ذهن خود مجسم می‌کنید که بهبود آن زمان زیادی نیاز خواهد داشت. به طور طبیعی، درمان ریشه زمانی صورت می‌گیرد که مشکلی مانند التهاب یا عفونت وجود داشته باشد، که منجر به پوسیدگی یا ترک دندان شود ادامه مطلب