• info@dr-azarakhsh.com
  • تماس با ما: 32248378(086)
  • اراک، عباس آباد، مقابل هلال احمر، خیابان عضد، ساختمان پزشکان میراحمد، طبقه چهارم

آرشیو مقالات آموزشی دندانپزشکی

۲۶ شهریور ۱۳۹۷

میزان عفونت موجود در کانال ریشه. عفونت های مزمن شدید در دراز مدت همراه با ترشح چرک ممکن است نیاز به آماده سازی و داروی بیشتری داشته باشند در نتیجه هزینه ی آن ها بیشتر خواهد بود. ادامه مطلب

۲۰ شهریور ۱۳۹۷

یکی از این عوامل، عدم وجود عفونت کانال ریشه است که درون استخوان گسترش یافته باشد. به عبارت دیگر، هرچه دندان زودتر درمان شود نتایج بهتری خواهد داشت. بنابراین اگر دندان شما به درمان ریشه نیاز دارد آن را به تعویق نیاندازید! ادامه مطلب

۱۱ شهریور ۱۳۹۷

زمانی که به درمان ریشه فکر می‌کنید، احتمالا یک درمان دردناک برای دندان را در ذهن خود مجسم می‌کنید که بهبود آن زمان زیادی نیاز خواهد داشت. به طور طبیعی، درمان ریشه زمانی صورت می‌گیرد که مشکلی مانند التهاب یا عفونت وجود داشته باشد، که منجر به پوسیدگی یا ترک دندان شود ادامه مطلب

۶ شهریور ۱۳۹۷

پاکسازی و شکل دهی صحیح و مناسب کانال‌ها و مهر و موم کردن آپیکال یا کورونال دندان برای موفقیت نتایج بالینی درمان ریشه ضروری هستند. پر کردن کانال ریشه نیز به همین میزان مهم است و باید سیل کاملی برای سیستم کانال ریشه فراهم آورد و هر گونه راه نفوذ و نشت از حفره‌ی دهان را مسدود نماید. ادامه مطلب

۲۷ مرداد ۱۳۹۷

نتیجه‌ جراحی و عصب کشی دندان با میکروسکوپ دندانپزشکی از موفقیت و دقت بسیار بالایی برخوردار است. به علت استفاده‌ از میکروسکوپ‌های جراحی، میکروسرجری شناخته میشود. ادامه مطلب

۱۷ مرداد ۱۳۹۷

شایع‌ترین منشاء درد پس از درمان ریشه التهاب بافت‌های پیرامون ریشه‌ی دندان خواهد بود که تحت عنوان “التهاب اطراف ریشه” نامیده می‌شود. این بافت ممکن است در صورت وجود هر یک از شرایط زیر ملتهب شود.
ادامه مطلب

۱۵ مرداد ۱۳۹۷

درمان ریشه (عصب کشی) می‌تواند انتخابی فوق‌العاده برای بیمارانی باشد که دندان آنها با یک پر کردن ساده حفظ نخواهد شد. درمان ریشه عبارت است از تخلیه‌ی بخش آسیب دیده‌ی داخلی پالپ دندان به شکلی که بتوان دندان طبیعی را تقویت و آن را در برابر آسیب و پوسیدگی بیشتر حفظ نمود. ادامه مطلب

۶ مرداد ۱۳۹۷